ביואיק לה-קרוס
ביואיק לה-קרוס, מכונית הסדאן הגדולה של מותג הפרימיום האמריקני, תוצע משנת 2011 בגרסת כלאיים. למעשה, דגם ה-2.4 ליטר (ארבעה צילינדרים), שמהווה את עיקר המכירות, יוחלף בגרסת כלאיים-מתונה, שנעזרת במצבר ליתיום-יון כדי לחסוך בדלק. מדובר בצעד מעניין וייחודי למדי בתעשייה, שכן גרסאות כלאיים בדרך כלל מתווספות להיצע, ולא מחליפות אותו.
ביואיק לה-קרוס "eAssist" תצויד באותו מנוע בעל 182 כ"ס, אליו ישודך מצבר שיאגור את אנרגיית הבלימה ויפיק בתמורה עד 15 כ"ס לצורך האצה. יחד עם מערכת עצור-סע, המדוממת את המנוע בבלימה ועצירה, הלה-קרוס בגרסתה החדשה חסכונית באופן ניכר מבעבר: תצרוכת הדלק בעיר תצנח ב-25% מ-8.5 ק"מ לליטר ל-10.6 ק"מ לליטר, ומחוץ לעיר תרד ב-23% ל-15.7 ק"מ לליטר (לעומת 12.8 ק"מ לליטר בעבר). זאת, לפי מבחני תצרוכת הדלק האמריקנים של הרשות להגנת הסביבה (EPA).
מערכת החשמל ממוקמת בתא המטען, מאחורי הספסל האחורי, ותוסיף 29 ק"ג למשקלה של הלה-קרוס. היא גם גוזלת נפח משמעותי מתא המטען, עם נתון של 307 ליטר בלבד לעומת 377 ליטר בדגם היוצא. מנוע ה-V6 בנפח 3.0 ליטר לא יזכה למערכת הכלאיים החדשה. שיווק הלה-קרוס עם ה-eAssist יחל בחודשי הקיץ של 2011.