כנגד כל הסיכויים זכה סבסטיאן ווטל, נהגה של רד-בול, באליפות העולם בפורמולה 1. ווטל שהיה המהיר בהקפות הדירוג הוביל למן הפתיחה במירוץ שהפך למותחן בעיקר בגלל הטקטיקה של הקבוצות.

ארבעה נהגים הגיעו למירוץ האחרון בעונת 2010 עם סיכוי לזכות באליפות. ואולם לפני הזינוק נראה היה כי הסיכויים הגבוהים ביותר לזכייה באליפות היו של פרננדו אלונסו, נהגה של פרארי (המחזיק בשני תארי אליפות בפורמולה 1). הוא הוביל באליפות בעוד ווטל נמצא במקום השלישי בדירוג הכללי.

אלונסו זינק מהמקום השלישי וזה היה צריך להספיק לו בשביל לזכות באליפות (גם מקום חמישי היה צריך להספיק לו). ואולם החלטה טקטית שגויה של פרארי – לבצע החלפת צמיגים מוקדמת – גרמה לו להתעכב מאחורי נהגים איטיים יותר. את רוב המירוץ בילה אלונסו בניסיונות עקיפה לא מוצלחים על ויטאלי פטרוב ברנו ושם הוא נשאר עד סוף המרוץ. אלונסו המאוכזב נאלץ להסתפק במקום השביעי הרחוק מהמקום הראשון בפודיום.

כמו אלונסו, גם לואיס המילטון, שניסה לסכן את ווטל בשלבי הפתיחה נתקע מאחורי מכונית של רנו (רוברט קוביצה). בסופו של דבר הצליח המליטון לעבור את קוביצה ולסיים במקום השני לפני חברו לקבוצת מקלארן, ג'נסון באטון. רביעי סיים ניקו רוזברג, שבשלבי הפתיחה פגע במיכאל שומאכר – בן קבוצתו במרצדס. הפגיעה הובילה לתאונה ושומאכר נאלץ לפרוש. במקום החמישי והשישי סיימו צמד נהגי רנו (קוביצה ופטרוב) ואחריהם אלונסו המאוכזב, מארק וובר המאכזב (שניצב לפני המירוץ במקום השני), חיימה אלגוסארי (טורו-רוסו) ופילפה מאסה בפרארי השנייה.

ווטל הוא אלוף העולם הצעיר ביותר בהיסטוריה ואילו פרארי יכולים להאשים רק את עצמם. כך או כך היה זה סיום מרתק ביותר לעונה.

גרנד פרי אבו-דאבי, תוצאות המירוץ:
1. סבסטיאן ווטל, רד-בול
2. לואיס המילטון, מקלארן
3. ג'נסון באטון, מקלארן
4. ניקו רוזברג, מרצדס
5. רוברט קוביצה, רנו
6. ויטאלי פטרוב, רנו
7. פרננדו אלונסו- פרארי
8. מארק וובר, רד-בול
9. חיימה אלגוסארי, טורו-רוסו
10. פיליפה מאסה, פרארי

אליפות הנהגים:
1. סבסטיאן ווטל, 256 נק'
2. פרננדו אלונסו, 252 נק'
3. מארק וובר, 242 נק'
4. לואיס המילטון, 240 נק'
5. ג'נסון באטון, 214 נק'

אליפות היצרנים:
1. רד-בול, 498 נק'
2. מקלארן, 454 נק'
3. פרארי, 396 נק'
4. מרצדס, 214 נק'
5. רנו, 163 נק'