מאזדה 5 החדשדלק מוטורס, יבואנית מאזדה, החלה בשיווק ה-5 החדש, אשר מבוסס על קודמו אך עברה שינויים מהותיים. מאזדה 5 החדש הוצג לראשונה לפני חצי שנה בתערוכת ז'נבה, וקיבל מראה מיוחד יותר חרטום בסגנון הדור השני של מאזדה 3. אבל השינוי המעניין בוצע בדופן המרכב, עם שימוש בקווי זרימה שיוצרים מראה ייחודי ודינאמי. המיניוואן הקומפקטי החדש ארוך בשמונה ס"מ מקודמו, אך נשען על אותו בסיס גלגלים.

בשווקים מסוימים באירופה מוצע ה-5 עם מנוע ההזרקה הישירה החדש של מאזדה, אך הגרסה האוטומטית מצוידת במהדורה מעודכנת של מנוע ה-2.0 ליטר הוותיק. זה מייצר כעת 144 כ"ס, שניים פחות מבעבר (גם המומנט ירד מ-19 ל-18.3 קג"מ), אך מקבל ציון טוב יותר בדירוג הירוק ויהיה מעט חסכוני יותר.

לפי מאזדה, הרכב החדש אמור להיות דינאמי יותר מבחינת ניהוג, אך גם שקט מבעבר. תא הנוסעים מציע מראה מודרני ואיכותי יותר, ורמת האבזור שודרגה. מאזדה 5 יוצע כרגיל בשתי רמות גימור, כאשר בניגוד לעבר גם הבסיסית כוללת חישוקים קלים ובקרת אקלים. הגרסה המהודרת יותר תכלול צמיגים במידות נדיבות יותר, פנסי ערפל, מחשב דרך ובקרת שיוט ויותר תאי אחסון. המכונית החדשה התייקרה ב-1,000 שקל לעומת קודמתה, ותעלה 157,500 שקל או 161,500 בגרסה המהודרת.

במהלך שנותיו בארץ, המיניוואן הקומפקטי של מאזדה נמכר בקצב שנתי ממוצע של 2,800-3,000 כלי רכב בשנה, ולמרות התחרות הגוברת מכמה כיוונים, בדלק מוטורס מצפים לשמור על הקצב הזה ועל הבכורה בקטגוריה.