ניסאן ליף
פרק חדש נפתח בימים אלה בתעשיית הרכב, עם תחילת הייצור של ניסאן ליף, מי שנחשבת לאחת מהמכוניות החשמליות החשובות ביותר בעידן המודרני. אחרי שנים ארוכות של ישיבה על הגדר, תעשיית הרכב מאמצת מחדש את הטכנולוגיה החשמלית, אותה זנחה בראשית המאה ה-20 לטובת מנועי בעירה פנימית – בנזין ודיזל.
ניסאן ליף היא מכונית חשמלית ייעודית ראשונה המגיעה מיצרנית גדולה, והיחידה בינתיים שלא מבוססת על דגם קיים. בניגוד למרבית החשמליות האחרות שמסתובבות בשוק העולמי כיום, הליף גם אמורה להיות מכונית עיקרית, ולא תחליף לתחבורה עירונית בטווחים מצומצמים. היא מציעה מנוע חשמלי המספק 107 כ"ס ו-28.5 קג"מ, המקבילים למנוע 1.6 ליטר (בהספק) ו-2.5 ליטר (במומנט). טווח הנסיעה שלה יעמוד, לטענת ניסאן, על 160 ק"מ בתנאי נהיגה אמיתיים.
בזמן הנסיעה הליף לא פולטת זיהום אוויר כלשהו, מה שהופך אותה לידידותית מאוד לבני אדם בסביבה עירונית. בזיהום שנוצר במפעל בעת ייצור החשמל, ניתן לטפל טוב יותר מגזי פליטה של מכוניות, מה גם שתחנות הכוח נמצאות בדרך כלל מחוץ לאזורים מיושבים. ובניגוד למכוניות כלאיים מסוגים שונים, כמו טויוטה פריוס ושברולט וולט, הליף לא נעזרת כלל במנוע בעירה פנימית.
ייצור הליף החל בימים אלה במפעל אופמה שביפן, שייצר 50,000 יחידות בשנה. מדובר באותו מפעל שמייצר גם את ניסאן ג'וק וקיוב לשווקים מסוימים, ומשם ייוצאו מכוניות ראשונות גם לארה"ב ושווקים נבחרים באירופה. בסוף שנת 2012 ניסאן תחל לייצר את הליף גם בארה"ב, בקצב של 150,000 יחידות בשנה, ובראשית שנת 2013 יחל ייצור עבור אירופה בבריטניה, בקצב של 50,000 יחידות. את מערך המצברים מייצר מפעל משותף לניסאן וחברת NEC, והם נשלחים לפס הייצור לצורך הרכבה בתחתית המרכב, במקום בו נמצא בדרך כלל מיכל הדלק.