בתום חגיגות הניצחון של לואב וסיטרואן לאחר ההצלחה בראלי צרפת, נותרנו עם שני מרוצים עד לסיום העונה. הראשון שבהם התקיים בספרד, בפורמט מעט שונה משנים עברו – היום הראשון התרחש על שבילי עפר, בעוד בשני הימים הבאים התחרו הנהגים על אספלט, כבעבר. סבסטיאן לואב נכנס אל הראלי כפייבוריט לניצחון, מן הסתם, ובמיוחד בזכות ירידת הלחץ מעל גבו לאחר הזכייה באליפות. שאר הנהגים מאחוריו היו מעט יותר לחוצים – ארבעה נהגים התחרו על שני המקומות הנותרים על הפודיום, כשאת כולם מוביל סבסטיאן אוגייר מסיטרואן-ג'וניור."וווויייי!!!" (הערה: המערכת אינה יכולה להתחייב כי אלו המילים המדויקות של לואב בעת נהיגתו בקארט)

אך ההתחלה לא בישרה טובות. עוד לפני תחילת הראלי התרחשה הפרישה הראשונה: קימי רייקונן מסיטרואן-ג'וניור התהפך באימון שלפני המירוץ ומכוניתו נפגעה ברמה שלא איפשרה לו להתחרות. עוד לפני כן הוא אמר שהעיקר עבורו הוא להגיע לקו הסיום. "אם אתה נוסע כמו מטורף ומתרסק ביום הראשון, אז אתה לא לומד כלום", הוא אמר, "וזו הסיבה שאני כאן – כדי ללמוד". ובכן, נראה שהוא למד... לקח.
הראלי עצמו החל עם ניצחון של לואב בסטייג' הראשון. משם גנבו ממנו סבסטיאן אוגייר ופטר סולברג מספר ניצחונות בסטייג'ים, אבל ללא הצלחה לאיים על מעמדו כמוביל הטבלה. בסוף היום הראשון אוגייר ניצב רק כ-3 שניות אחריו, בעוד סולברג עם הסיטרואן הפרטית ולאטוולה מקבוצת פורד צמודים כ-20 שניות מאחור.
שינוי משמעותי ראשון בטבלה התרחש ביום השני, בסטייג' 8 – אוגייר החליק מהכביש וחלקה הימני-אחורי של מכוניתו נפגע ברמה שמנעה ממנו לצאת לדרך במשך כעשר דקות. הוא סיים לבסוף את הסטייג' כ-15 דקות מאחור. קורבן נוסף לאותו היום היה מיקו הירבונן מקבוצת פורד, שסבל מבעיית טורבו ונאלץ לנסוע באיטיות לאורך הסטייג' העשירי. דני סורדו מסיטרואן, שסבל מיום ראשון גרוע וניצב מאחורי הירבונן בסדר היציאה לדרך ביום השני, תפס אותו במהרה ונאלץ לנגחו מאחור בכדי לסמן לו לאפשר את העקיפה. מקרים אלו ערבבו את הטבלה לקראת סוף היום השני, ובעוד לואב נותר בראש בהפרש נאה, מאחוריו ניצבו סולברג, סורדו ולאטוולה – כולם עם סיכוי לא רע למקום השני.
עם תחילת היום השלישי המשיך סורדו בתקיפה אותה החל עוד קודם לכן. הספרדי הצעיר, שסיים שני מאחורי לואב בכל אחד מהסבבים הספרדיים של ה-WRC מ-2006, היה נחוש בדעתו לשחזר את ההישג על אפו ועל חמתו של סולברג. בשלושה הסטייג'ים הראשונים של היום הוא צמצם על הנורבגי במספר שניות בכל פעם, מ-17 שניות הפרש ל-5 בלבד עם הכניסה לסטייג' האחרון של הראלי. לפני הסוף הודה סורדו שהסיכוי קלוש, בעוד סולברג הסכים שהתחרות מלהיבה בהחלט, אך אמר שאין לו שום כוונה לוותר לספרדי הצעיר.
הסטייג' האחרון סגר את הטבלה באופן הבא: לואב בראש, סולברג כחצי דקה מאחור, וכ-5 שניות אחריו סורדו המאוכזב. רביעי סיים לאטוולה וחמישי, בהפרש גדול, הירבונן. התוצאות קירבו בין המתחרים על המקום השני, כשמשמעות כשלונו של אוגייר בספרד היא תחרות קשה יותר מצד סולברג וסורדו לקראת ראלי בריטניה. ובל נשכח שגם סורדו עשוי להפתיע, ולקחת מאחד משני אלו את המקום השלישי הכללי...


דירוג ראלי ספרד:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:32:59.7 (25 נק')
2. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – +35.3 (18 נק')
3. דני סורדו (סיטרואן-ג'וניור) – 41.1+ (15 נק')
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 1:19.5+ (12 נק')
5. מיקו הירבונן (פורד) – 6:32.9+ (10 נק')
6. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 8:17.6+ (8 נק')
7. חאליד אל-קאסימי (פורד) – 13:05.7+ (6 נק')
8. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – +13:11.2 (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 12 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 251 נק'
2. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 167 נק'
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 156 נק'
4. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 151 נק'
5. דני סורדו (סיטרואן) – 140 נק'
6. מיקו הירבונן (פורד) – 114 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 68 נק'
8. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 37 נק'
9. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 36 נק'
10. קימי רייקונן (סיטרואן-ג'וניור) – 21 נק'

דירוג קבוצות אחרי 12 מרוצים:
1. סיטרואן – 431 נק'
2. פורד – 299 נק'
3. סיטרואן-ג'וניור – 199 נק'
4. סטובארט-פורד – 158 נק'
5. מונצ'י-פורד – 58 נק'