ווספה PX: חוזרת בקרוב
במצבו העגום של שוק הרכב הדו-גלגלי הישראלי יש פה-ושם קרן אור. אחת מהן היא קבוצת פיאג'ו האיטלקית, שנהנית מפריחה יחסית. נכון שפריחה זו מגיעה בעיקר בזכות מבצעי הוזלה משמעותיים שהתקיימו בחודשים האחרונים, אבל הדבר נתן ליבואנים, קבוצת עופר-אבניר, תאבון.
במסיבת עיתונאים שהתקיימה בסוף החודש שעבר הכריזה היבואנית על פתיחת "שנת הווספה". במסגרת זו יושם דגש בשנה הקרובה על חידוש ימי הזוהר של ווספה באמצעות מגוון פעילויות. בין הצעדים שננקטים להחזרת העטרה ליושנה ניתן למנות הוזלות משמעותיות של אלפי שקלים לחלק מהדגמים שהיו עד עתה יקרים יחסית לשוק (למשל: דגמי GTS בנפחי 250 ו-300 סמ"ק הוזלו ב4,600 שקלים, כך שהיום מחיריהם מתחת ל-30,000 שקלים). בנוסף תערך פעילות יחסי-ציבור, קמפיינים פרסומיים, שיתופי פעולה ודגמים חדשים שיתווספו להיצע.
פרט מענין בהקשר זה: במסגרת מסיבת העיתונאים בישר נציג הנהלת פיאג'ו הבינלאומית שביקר בישראל לרגל האירוע על החזרת הווספה PX לייצור. מדובר בדגם מיתולוגי, לא פחות, המייצג את ההיסטוריה של ווספה: בניגוד לדגמים המודרניים הנוכחיים, ל-PX היה מרכב העשוי פח ולא פלסטיק כמקובל היום, תיבת הילוכים ידנית במקום הואריאטור האוטומטי שכולנו הורגלנו אליו כיום, ומנוע שתי-פעימות שהיום נעלם כמעט כליל מהשוק. בשלב זה לא נמסרו פרטים נוספים אך ככל הנראה מדובר במנוע חדש לגמרי – ספק רב אם המנוע הישן מסוגל לעמוד בתקני הזיהום האירופיים הנוכחיים. האם באמת יש מקום בשוק הקטנועים המודרני לדגם עם תיבה ידנית? "אנו מאמינים כי זה בהחלט יכול לדבר אל הדור הצעיר". ה-PX החדשה אמורה לצאת לשוק בתחילת 2011, ולהגיע גם אלינו.
בעופר-אבניר רואים בווספה תרבות בפני עצמה, מותג המייצג ומייצר תרבות וסגנון חיים, ומכאן ההחלטה להשקיע בקידום המותג.