צילום: UnitedPictures
זה היה בתערוכת ז'נבה 1980. אודי הציגה אז מכונית שעתידה היתה להפוך את עולם הראלי על פניו, ולהפוך למיתוס: הקוואטרו המקורית. ועכשיו, לרגל יובל ה-30 לקוואטרו החל השנה, מציגה אודי בפריז קוואטרו-קונספט חדשה כהומאז' לאותה קופה אגדתית.
כבסיס מכני לקוואטרו מודל 2010 שימשה ה-RS5, את תוך קיצוץ ניכר בממדים: בסיס הגלגלים קוצר ב-15 ס"מ, וגם סרח-העודף האחורי קוצץ בשיעור ניכר של 20 ס"מ. בנוסף הונמך הגג ב-4 ס"מ. התוצאה היא קופה קומפקטית בעלת הופעה קרבית, עם בסיס גלגלים של 2.60 מ', אורך כללי של 4.28 מ' וגובה של 1.33 מ'. העיצוב מקוצץ-הזנב שואב השראה דווקא מהספורט-קוואטרו המקוצרת של 1984.
במקום מנוע ה-V8 של ה-RS5, את ההנעה מספק כאן מנוע 5-צילינדרים טורי מוגדש-טורבו – אותה תצורה שהניעה את הקוואטרו לדורותיו. השיקול כאן היה לא רק הומאז' למקור, אלא גם חסכון במשקל. מנוע זה כבר קיים בגרסת ה-RS של ה-TT, אך שם הוא רוחבי ומפיק 340 כ"ס; כאן הוא מותקן לאורך, וההספק המרבי הוא 408 כ"ס, עם מומנט של קרוב ל-50 קג"מ המתקבל כבר ב-1,600 סל"ד ושומר על ערכו המקסימלי עד 5,300 סל"ד. תיבה ידנית מעבירה את הכוח דרך הדור האחרון והמתקדם ביותר של הנעת קוואטרו לכל הגלגלים. המכונית כולה שוקלת רק 1,300 ק"ג – כמו הקוואטרו הראשונה – ועם יחס הספק-משקל שכזה, אפשר להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות בלבד.
שאר הרכיבים מכובדים וראויים גם הם: מרכב אלומיניום, חישוקי "20 עם צמיגי 275/30, בלמי דיסק קרמיים וכן הלאה.