יונדאי i10 המחודשת
החשיפה ההדרגתית נמשכת. אחרי שבראשית החודש, יונדאי פרסמה מידע ראשוני על שני דגמים אותם תחשוף בתערוכת פריז - ix20 החדשה ו-i10 המחודשת - כעת מגיעות תמונות רשמיות. עדיין ללא מפרט טכני של ממש, אך לפחות ניתן להתרשם מתמונות של הדבר האמיתי, ולא מאיורים.
נפתח עם יונדאי i10, רבת המכר בפלח המיני הישראלי, שעוברת רענון ראשון מאז הגיעה אלינו לפני כשנתיים. ה-i10 המחודשת מציגה עיצוב דומה מאוד לבלו-און, המכונית החשמלית שהציגה יונדאי לאחרונה. וזה אומר שיש לה כעת חרטום שונה מבעבר, עם סבכה גדולה מפוצלת לשני חלקים, פגוש חדש ויחידות תאורה שונות. מאחור ההבדלים קטנים יותר, ומתרכזים ביחידות תאורה מעודכנות.
ה-i10 תזכה באותה הזדמנות גם למנוע חדש, יחידת 1.0 ליטר שתחליף את מנוע ה-1.1 ליטר המוצע גם בישראל. מלבד נתון פליטת המזהמים הממוצע לק"מ, 99 גרם CO2, יונדאי לא מספקת בשלב זה כל פרט טכני בנוגע למנוע החדש. בהודעה שפורסמה, יונדאי מציינת כי ה-i10 המחודשת תגיע לשווקים השונים בראשית 2011. מחברת כלמוביל, יבואנית המותג לישראל, נמסר כי בשלב זה עדיין לא ידוע אם כך יהיה גם אצלנו.
ועכשיו התמונות: יונדאי i10 מחודשת ויונדאי ix20
צילום: מנהל
יונדאי ix20
מכונית שנייה לקוריאנים בפריז, היא יונדאי ix20. מדובר במיקרו-וואן שיתחרה ברנו מודוס וטויוטה ורסו-S, וגם באחיו התאום קיה ונגה. למרות שם וסממני עיצוב מסוימים שמזכירים את יונדאי ix35, ה-ix20 לא מיועד כלל לשטח ויציע הנעה קדמית. וכמו במקרה של ה-i10, גם כאן המפרט הטכני צפוי להתפרסם רק בתערוכת פריז (2-17 באוקטובר).