שברולט קרוז האצ'בק
קודם הייתה סדאן, עכשיו גם האצ'בק. שברולט קרוז, המשפחתית הקומפקטית החשובה של ג'נרל מוטורס, תזכה בתערוכת פריז לגרסת מרכב חדשה. במקום מבנה שלוש קופסאות (תא מטען נפרד) עם ארבע דלתות, למכונית התצוגה שתיחשף בפריז יהיה מרכב שתי קופסאות עם חמש דלתות. גרסה זו תאפשר לקרוז להתחרות גם בדגמי ההאצ'בק של מאזדה 3 ופורד פוקוס, כמו גם בדגמים הנמכרים במרכב האצ'בק בלבד כמו פיג'ו 308 ורנו מגאן.
מהתמונות הראשונות ניכר כי הקרוז האצ'בק תמשיך את עיצוב הסדאן, עם חרטום כמעט זהה. למעשה, למעט תאורת ה-LED בצידי הפגוש ותאורה כחולה, החרטום נראה ממש כמו דגם הסדאן. מאחור השינוי מתבקש, עם מבנה האצ'בק שימושי ותא מטען שיציע נפח של קרוב ל-400 ליטר. קרוז סדאן מציעה תא מטען בנפח 450 ליטר, ואורכה הכללי עומד על 453.5 ס"מ, מה שהופך אותה לאחת מהגדולות ביותר בקטגוריה. שברולט לא מפרסמת נתוני מידות של הגרסה החדשה, אך מהתמונות ניתן לשער שהיא צפויה להיות גדולה יחסית למכוניות האצ'בק מקבילות.

הקרוז האצ'בק תוצע עם אותן יחידות כוח כמו הסדאן, בהן מנועי 1.6 ליטר (113 כ"ס) ו-1.8 ליטר (141 כ"ס), בשני המקרים עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית. באירופה יוצעו גם דגמים ידניים וגרסת טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, עם 125 או 150 כ"ס.

ומתי אצלנו? מחברת יוניברסל מוטורס ישראל (UMI), נמסר ל"אוטו" כי הקרוז האצ'בק צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של 2011. זאת, ככל הנראה לאחר שהגרסה הסדרתית תושק בתערוכת ז'נבה במרץ 2011. להאצ'בק חשיבות רבה לשוק האירופי, שם מכירות דגמי חמש דלתות מהווים 65% מכלל המכירות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות.
למרות ירידה השנה במכירות למותג שברולט בישראל, הקרוז סדאן נהנתה באוגוסט דווקא מחודש המכירות הטוב ביותר מאז הושקה, כך לטענת UMI. נראה כי הצטרפות ההאצ'בק לא תפגע במכירות הסדאן, שמועדפת בדרך כלל על-ידי הישראלים.