יצירות פוטושופ: אסטון מרטין שוטינג ברייק וב.מ.וו סדרה 7 מוגבהתממש בימים אלו יוצאות את שערי סדנת זנאטק (Xenatec) הגרמנית מכוניות המייבאך קופה הראשונות מתוצרתה. זנאטק היא סדנה ותיקה, שמזה כ-100 שנים פעילה בבניית כרכרות, מרכבים לפי הזמנה, שיפורים והתאמות אישיות לכלי רכב. עם תג מחיר שמתחיל בקרוב ל-900,000 דולר, מדובר לא רק במכוניות מהיקרות ביותר אותן ניתן לרכוש כיום, אלא גם ביצירה נדירה.
 
הסדנה מציגה את מרכולתה לקראת שנת הדגם 2011, וזו הזדמנות להעיף מבט על כמה חלומות מוטוריים, אותם ייצרו עבורכם בלי שאלות מיותרות. כל שנדרש הוא יצירתיות, חשבון בנק מתאים וקצת סבלנות. הסיסמה של הסדנה: "מה שלא מתאים – אנחנו נתאים אותו". יפה.
 
כך למשל, אם אתם ממש מתקשים להיפרד מהפורשה קאיין שלכם – רק בגלל שאתם נדרשים להוביל קצת בלוקים או שקי דשן – אין בעיה. קצת חיתוכים, טיפה חיזוקים ומה-SUV הספורטיבי תקבלו טנדר – ספורטיבי לא פחות ולבטח מאוד מיוחד. תרצו להגביה או לשדרג את יכולות השטח? לשפר את הביצועים? לעצב מחדש את הפנים? רק תגידו. אגב, אותו דבר יבצעו עבורכם גם אם תגיעו עם פולקסווגן טוארג.
 
עוד תחום בו ישמחו לעזור לכם בזנאטק, הוא ב"תיקון טעויות" או "התאמות נוספות לשימוש ברכב אותו קניתם". לדוגמה: זה עתה רכשתם אודי R8 ושמחים וטובי לב הגעתם להשוויץ בפני האישה עם רכישתכם החדשה. מה הייתם עושים אילו זוגתכם היתה מודיעה לכם, בדיוק באותו המעמד, על היותה בהריון ...עם תאומים? לא נורא – פניית פרסה, נסיעה זהירה (בכל זאת, זה עתה חטפתם איזו מהלומה...) והכנסת הספורטיבית של אודי לסדנה. תוך מספר שבועות תקבלו אותו הדבר – רק קצת ארוך יותר (30 ס"מ בבסיס הגלגלים) ועם עוד שני מושבים. שיהיה לעוללים, שיהיו בריאים...
 
בארסנל גם כמה יצירות מעניינות שכאילו חסרות בהיצע היצרניות ה"סטנדרטיות". מרצדס לא מציעים גרסת קונברטיבל ל-CLS הייחודית? בזנאטק יסבו עבורכם סתם CLS לקונברטיבל בהחלט מצודדת. אותה ה-CLS המוסבת תוכל לקבל גם גג קשיח מתקפל, ותוכלו לקבלת אף כסטיישן עם שניים או ארבעה מושבים.
 
אסטון מרטין כבר לא מייצרים מזה עידנים גרסאות 'שוטינג ברייק' למכוניותיהם? בזנאטק יהפכו את האסטון שלכם בשמחה לסטיישן ספורטיבית.
 
הדמיון לא מפסיק כאן ובין שלל הואריאציות הייחודיות שתוכלו לקבל בסדנה נמצא ב.מ.וו סדרה 6 עם ארבע דלתות, גרסת קופה ללקסוס LS, ב.מ.וו סדרה 7 עם גג שהוגבה ב-12 ס"מ, לנוחות היושבים בפנים כמו גם הכניסה והיציאה מהרכב ועוד.

כמובן שגם "סתם" הארכות מרכב, בניית לימוזינות פחות או יותר מכל מה שנמכר עם גלגלים או הסרת גגות קשיחים והחלפתם בגגות בד מתקפלים נמצאים בארסנל, אבל את זאת תמצאו גם בלא מעט סדנאות אחרות.

מחירים? כפי שציינו בתחילה – מדובר בפרט שולי שאם הוא באמת מטריד אתכם, תרדו מהעניין; זנאטק לא מפרסמים עלויות, בין היתר בגלל שכל מכונית שמוסבת "נתפרת" בהתאם לרצונות וגחמות הלקוח, בין אם מדובר במכוניתו הפרטית אותה הוא רוצה לשנות ובין אם רכישת מכונית מוכנה מהסדנה, מכונית שהחלה דרכה כחדשה בטרם הובלה אל חדר הניתוחים של בוני החלומות הגרמנים.