שילוט בנתיבי איילון
שילוט הענק בנתיבי איילון גורם לתאונות. מחקר שביצעה חברת "אמי מתום מהנדסים" לבקשת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מגלה כי שלטי חוצות גדולים גורמים להסחת דעת הנהגים, וכתוצאה מכך לתאונות דרכים, ולנפגעים בנפש.
המחקר בחן את נתוני תאונות הדרכים בנתיבי איילון (כביש 20), וגילה כי בתקופה בה הוסתרו שלטי החוצות בהוראת בית המשפט, חלה ירידה בתאונות בכביש. החוקרים גילו ירידה מובהקת בתאונות עם נפגעים, אם כי מספר התאונות שהסתכמו בנזק לרכוש בלבד נותר ללא שינוי מהותי. לפי המחקר, ברוב סוגי התאונות שנתוניהם נבדקו נמצאה ירידה במספרים לעומת התקופה בה הוצבו שלטים בכביש.
בעקבות תוצאות המחקר, המדען הראשי של הרשות, פרופסור דוד שנער, הודיע כי לדעתו יש להסיר את שילוט החוצות מנתיבי איילון. החזרת השילוט לכביש התאפשרה בעקבות אישור ההצעת החוק השנויה במחלוקת של ח"כ לשעבר יורם מרציאנו. הצעת החוק איפשרה להציב שלטי חוצות בדרך בינעירונית, בניגוד לחוק הקיים ביתר הכבישים הבינעירוניים בישראל, בהם הצבת שלטים מסוג זה אסורה.