ליפאן 320
גם חברת פלדמן, יבואנית איווקו לישראל, תצטרף למירוץ הסיני בתחום הרכב הפרטי. זאת, בזכות הסכם שיווק שחתמה עם ליפאן (Lifan). אבל למרות שלפי התנהגות חלק מיבואניות הרכב המקומיות, ייצוג יצרנית סינית משול לרישיון להדפסת כסף, חברת פלדמן לא תיחפז להביא ארצה את המותג הסיני. לפי ראש חטיבת הרכב שלה, חזי שייב, החברה מתכוונת לנהוג בדיוק לפי הדרך שמאפיינת אותה בתחום המשאיות, כלומר להביא מכוניות רק לאחר בדיקות מעמיקות וארוכות באירופה ובארץ.
בשלב זה, ליפאן מוכרת מכוניות בשווקים מתפתחים בדרום אמריקה ובאפריקה, כמו גם במזרח אירופה, ולפי שייב, הסינים מתכוונים להעמיד מכוניות בתקינה אירופאית כבר ב-2011. ואולם היבואנית תרצה לראות כיצד הם מתמודדים באירופה, ואחרי כן גם עם התנאים בישראל, לפני שתתחיל בשיווק. לכן שייב צופה שהמכוניות החדשות יגיעו רק במחצית הראשונה של 2012.

ליפאן, אשר מוכרת בעולם יותר כיצרנית אופנועים, אינה מיצרניות הרכב הגדולות בסין. בשנה שעברה היא מכרה בסין כ-41,000 מכוניות בלבד (עליה של כ-30% לעומת 2008), אבל לפי שייב פוטנציאל הצמיחה שלה עצום. זה גם מה שאומרים בחברה, שם מתכוונים להגיע תוך שנתיים לייצור של 400,000 כלי רכב. הם מבטיחים להתחיל בקרוב בייצור של מיניוואן, קרוסאובר, מיני עירונית ומכונית חשמלית.
כיום לליפאן שלושה דגמים בלבד: ה-320 הקטנה שמראה דמיון מפתיע למיני (אבל עם חמש דלתות), ה-520 הקומפקטית (שנשענת ברישיון על פלטפורמת סיטרואן ZX העתיקה) וה-620 המשפחתית. מעניין לציין שליפאן רכשה מקרייזלר את מנוע הטריטק: סדרת יחידות כוח בנפח 1.4 ליטר ו-1.6 שפותחו על ידי קרייזלר וב.מ.וו עבור המיני מהדור הראשון.