סבסטיאן ווטל ניצח בגרנד-פרי אירופה שנערך במסלול הרחובות במרינה של וולנסיה. בכך הוא קטע את שרשרת הניצחונות של קבוצת מקלארן. ווטל ברד-בול, שהייתה גם המהירה בהקפות הדירוג הוביל מהפתיחה ועד לסיום ללא סיכון ממשי.

אלא שקבוצת רד-בול שלטה בגורל המירוץ הדרמטי ביותר מדרך אחת. בין היתר היות ותאונה מפחידה של נהגה השני של הקבוצה (וובר) שנתקע בלוטוס של הייקי קובליינן והתעופף היישר לתוך קיר הצמיגים קבעה אף היא את תוצאות המירוץ. יציאת המכונית הקוצבת, אחרי התאונה שיחקה לידי מקלארן, ודרדרה לאחור את פרארי. נהגי מקלארן לואיס המילטון וג'נסון באטון סיימו לבסוף במקום השני והשלישי. כל זאת אחרי שהמילטון עוד הספיק להיכנס לרחבת הטיפולים לעונש בגלל שעקף את המכונית הקוצבת.

רביעי סיים רובנס באריקלו בווילימאס המפתיעה אף היא כאשר הוא מקדים את רוברט קוביצה ברנו ואת אדריאן סוטיל בפורס-אינדיאה. שביעי סיים אחד מגיבורי המירוץ קמוי קובייאשי בסאובר. קובייאשי, לא נכנס להחלפת צמיגים בזמן יציאת המכונית הקוצבת, וכך טיפס עד למקום השלישי בו נותר כמעט עד לסיום, כאשר הוא מעכב את באטון. הוא נכנס לעצירה ארבע הקפות לסיום והצליח לחזור למקום התשיעי אבל בשתי ההקפות האחרונות עבר בלי בושה את פרננדו אלונסו (פרארי) ואת סבסטיאן בואמי (טורו רוסו). עשירי סיים פדרו דה לה-רוסה.

ומיכאל שומאכר? היה זה מירוץ שמרצדס תרצה לשכוח. שתי המכוניות שלה נראו רע, וגם טקטיקת החלפות הצמיגים לא עזרה להם. שומאכר פתח מהמקום ה-15 טיפס עד ל-11 אבל סיים לבסוף במקום ה-16. עם זאת תוצאות המירוץ עדיין עלולות להשתנות כי תשעה נהגים (בהם באטון) עלולים להיענש על התנהגות לא נכונה בזמן יציאת מכונית קוצבת.

גרנד-פרי אירופה (וואלנסיה), תוצאות המרוץ:
1. סבסטיאן ווטל, רד-בול
2. לואיס המילטון, מקלארן
3. ג'נסון באטון, מקלארן
4. רובנס באריקלו, וויליאמס
5. רוברט קוביצה, רנו
6. אדריאן סוטיל, פורס-אינדיאה
7. קמוי קובייאשי, סאובר
8. סבסטיאן בואמי, טורו-רוסו
9. פרננדו אלונסו, פרארי
10. פדרו דה-לה-רוסה, סאובר

אליפות העולם לנהגים לאחר 8 מרוצים:
1. לואיס המילטון, 127 נק'
2. ג'נסון באטון, 121 נק'
3. סבסטיאן ווטל, 115 נק'
4. מארק וובר, 103 נק'
5. פרננדו אלונסו, 96 נק'

אליפות העולם ליצרנים לאחר 8 מרוצים:
1. מקלארן, 248 נק'
2. רד-בול, 218 נק'
3. פרארי, 163 נק'
4. מרצדס, 108 נק'
5. רנו, 89 נק'