פורשה פאנאמרה. תורמת עיקרית לעלייה ברווחי פורשהפורשה הודיעה לאחרונה כי בשנת הכספים הנוכחית תעבור באופן משמעותי את מחזור המכירות ואת רמת ההכנסות של השנה שעברה. בשנת 2009 מכרה פורשה 75,238 מכוניות. בתשעת החודשים האחרונים (מספטמבר 2009 ועד היום, קרי – כבר חצי שנה מ-2010) חל גידול במכירות של כמעט 12% – שמשמעם מחזור מכירות של 5.2 מיליארד יורו. השערות קברניטי החברה מעריכות שהמחזור השנה יעבור בקלות את ה-6.6 מיליארד יורו – מחזור כל שנת הכספים הקודמת.

האחראיים העיקריים לזינוק במכירות ובהכנסות הם קודם כל פורשה פאנאמרה, בעיקר גרסת ה-V6 ה"בסיסית" שמסתברת כסיפור הצלחה, יחד עם פורשה קאיין החדש, שעבר עדכון לאחרונה.

התחזיות האופטימיות לגבי הקאיין, אגב, נאמרו למרות ירידה דראסטית במכירות של יותר מ-23% (כ-19,000 יחידות בתשעת החודשים האחרונים) שנבעו בשל הציפייה לקאיין החדש. עדיין, הקאיין הוא הרכב המצליח ביותר של פורשה מבחינת נתוני המכירות.

אבל כאמור, הייתה זו הפאנאמרה שלמרות שנכנסה לשוק רק בספטמבר אשתקד, כבר נמכרה בכמעט 14,000 יחידות. מבין דגמי פורשה היא גם היקרה ביותר; מחיר דגם הבסיס באירופה מתחיל בכ-76,000 יורו. באותה התקופה מכרה פורשה כ-13,200 מדגמי ה-911 וכ-7,600 קיימן/בוקסטר – ירידות של 35.1% ו-12.2% בהתאמה.

השווקים הדינאמיים ביותר עבור פורשה בתשעת החודשים האחרונים היו ברזיל, המזרח התיכון, רוסיה וסין, כאשר בכולם נרשם גידול – שוב, בעיקר תודות לפאנאמרה. בסה"כ מדובר בצמיחה של 29% בממוצע בשווקים אלו. דווקא שווקי הליבה המסורתיים של יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית – צפון אמריקה ואירופה – הראו צניחה בנתוני המכירות של כ-5% וכ-18% בהתאמה.

ומה לגבי חברת האם של יצרנית המכוניות פורשה – Porsche SE? זו מדווחת על צמצום בהפסדים וגידול בהכנסות של 700 מיליון יורו, אך עדיין נמצאת בגירעון של כ-6.0 מיליארד יורו – פרי הבאושים של הרפתקת ניסיון ההשתלטות הכושל על פולקסווגן.