סוזוקי מפרסמת תמונות חדשות של הסוויפט, ומנצלת את ההזדמנות כדי לשחרר עוד מידע על הסופר-מיני החדשה. הדור השלישי של הסוויפט שמשווק בישראל, ימשיך את קו העיצוב המודרני של הדגם הנוכחי, אך יציע לדברי סוזוקי מרווח נדיב יותר ושיפורים ליכולת הכביש.
לסוויפט החדשה ממדים גדולים מבעבר, עם אורך של 385 ס"מ לעומת 376 בעבר, בסיס גלגלים שצמח בחמישה ס"מ ל-243 (238 ס"מ בעבר) ונתוני רוחב וגובה שנותרו כמעט ללא שינוי - 169.5 לעומת 169 ס"מ ו-151 לעומת 150 ס"מ בהתאמה.
מלבד תוספת המרווח, בסוזוקי מבטיחים גם שיפור לאיכות החומרים בתא הנוסעים, ובתמונות הראשונות ניכר עיצוב חדש לקונסולה. גם האבזור הבטיחותי שודרג, ומעתה כל דגמי הסוויפט ישווקו עם שבע כריות אוויר - במקום שש בדגם המשווק בישראל כעת. בקרת יציבות, המחויבת לפי תקנות משרד התחבורה, תהיה תקנית בסוויפט החדשה גם בחו"ל.
סוזוקי סוויפט החדשה – פרטים חדשים
צילום: מנהל
הסוויפט החדשה. גדולה ומצוידת מבעבר
בסוזוקי מספרים גם על שיפורים לכיול המתלים וההיגוי, שיציעו לטענתם תחושת היגוי לינארית יותר והתנהגות כביש משופרת. היפנים מפרסמים בשלב זה נתונים טכניים של צמד מנועים שיוצעו באירופה, אך ככל הנראה לא יגיעו לישראל: מנוע 1.2 ליטר עם 92 כ"ס ו-12 קג"מ, ומנוע טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר עם 74 כ"ס ו-19.3 קג"מ. עדיין לא ידוע מה עלה בגורלו של מנוע ה-1.5 ליטר שמוצע בישראל ויפן. מנוע ה-1.2 יוצע באירופה גם עם תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית.
סוזוקי מבטיחה תצרוכת דלק ממוצעת של 20 ק"מ לליטר לדגם הבנזין המצויד בתיבה ידנית, ו-24 ק"מ לליטר עם מנוע הלוגם סולר ותיבה ידנית. שתי הגרסאות הללו לא יוצעו אצלנו, אך ייתכן שמנוע 1.2 ליטר עם תיבה אוטומטית דווקא כן. בכל מקרה, תחילת השיווק של הסוויפט החדשה צפויה בראשית שנת 2011, מספר חודשים לאחר ההשקה בספטמבר השנה בתערוכת פריז.