קבוצת סמל"ת, יבואנית פיאט ואלפא רומיאו, מוסיפה שם חדש לשורותיה. מדובר כמובן באבארט, מותג הספורט שאחראי להסבות ספורטיביות ייחודיות למכוניות הקטנות של פיאט (ה-500 והפונטו). "מבחינתנו מדובר בעוד צעד באסטרטגיה של סמל"ת לחזור ולהיות מהיבואנים המובילים והרלוונטיים לשוק הישראלי". אמר, אורי להב, מנכ"ל סמל"ת.

כמו באולמות אבארט ברחבי העולם, כך גם באולם התצוגה החדש והנאה של המותג בארץ, התכנון והבניה נעשו על ידי אנשי אבארט איטליה. לעת עתה מדובר באולם תצוגה אחד אשר ממוקם בצמוד לזה של פיאט בתל-אביב. האולם כבר פועל כחודש במתכונת הרצה, כאשר עד כה נמכרו 12 כלים. כמובן, שלכולם ברור שמדובר במותג נישה והציפיות הן למספרים קטנים עם 40 יח' עד סוף שנה זו וכ-100 יח' בשנת 2011.

כרגע מציע המותג בארץ רק את האבארט' 500. מדובר בגרסה חמה לפיאט 500 המוכרת כאשר זו מצוידת במנוע ה-1.4 ליטר מוגדש עם 135 כ"ס (לעומת 100 כ"ס בפיאט 500). היא גם משתמשת בבלמים שונים, כיול שונה למערך המתלים ומציעה ביצועים טובים מהמכונית עליה היא מבוססת: האצה למאה ב-7.9 שניות ומהירות מרבית של 205 קמ"ש (לעומת 10.5 שניות ו-182 קמ"ש).
אבארט 500 תגיע אלינו מצויידת למדי: גג נפתח, פנסי קסנון, בקרת אקלים, שליטה מההגה למערכת השמע, חישוקי 16" (195/45) ועוד. אבל כמו שסיפרנו בעבר, מחירה לא יהיה זול. מחירה של אבארט 500 עומד על 170,000 ש"ח. גרסת ה'לוסו' המהודרת יותר הכוללת עור, חישוקי 17" (205/40) ועוד תעלה 185,000 ש"ח. בסמל"ת מודעים לסוגיית המחיר ומספרים כי הם שוקלים להביא בעתיד גרסה מצויידת פחות של המכונית. מצד שני הם מציינים, כי רוב המכוניות שנמכרו עד כה היו מרמת האבזור היקרה ביותר. בנוסף, בסמל"ת מתכוונים להביא גם את ערכות השיפור המכונות 'אסה אסה' המעלה את ההספק ל-160 כ"ס. ואולם ערכת שיפורים זו עדיין זקוקה לאישור תקינה של משרד התחבורה היות והיא מותקנת בנפרד בכל מדינה ומדינה. אגב, זו אינה גחמה של היבואנית אלא כך פועלת אבארת' ברחבי העולם. "המטרה היא לתת לרוכש אבארת' את האפשרות לשפר את רכבו גם אחרי שנסע בה תקופה מסויימת" אומרים בסמל"ת. מחיר ערכה זו צפוי להיות 15,000 ש"ח והתקנתה, כאמור, יכולה להתבצע גם במכוניות שכבר נמסרו ללקוחות.

אבל הגרסה המסקרנת ביותר שתוצע היא כמובן זו שמכונה 'פרארי טריביוט 695'. מדובר בגרסה מייצור מוגבל (1,695 יח' בלבד) אשר בפיתוחה ובעיצובה הסופי (פנים וחוץ) השתתפו מהנדסי פרארי. בזכותם ההספק צמח ל-180 כ"ס וסיבי פחם כמו גם חומרים אחרים מרכיבים את המכונית. להב מספר ש-10 מכוניות כאלה הובטחו לשוק הישראלי כאשר מתוכן הוזמנו כבר 2. נשמע מעט? לא אם אתם לוקחים בחשבון שמחיר המכונית יהיה בין 380,000 ל-420,000 שקלים. מצד שני זו האופציה הזולה ביותר לנהוג במכונית חדשה עם סמל של הסוס הצוהל בחזית.
בצד השפוי יותר מצפים בסמל"ת שמחיר הפונטו איוו אבארט הספורטיבית יהיה דומה או נמוך יותר מזה של ה-500 אבארט, מה שאומר תג תחרותי למדי. "אבארט הגיעה משתי סיבות" מסכם להב, "בתפיסה שלנו כל מה שיכול לתרום ויש לו קהל יעד יגיע לישראל. בנוסף, אבארט מחוברת לפיאט, כך שבכל פעם שיראו מכונית של אבארת' על הכביש זה יעשה טוב לפיאט".