לואיס המילטון, סיים ראשון בגרנד-פרי של קנדה כאשר ג'נסון באטון, חברו לקבוצה, מגיע למקום השני ומבטיח ניצחון כפול למקלארן. ניצחון שאולי רומז שההגמוניה מתחילה לעבור מרד-בול למקלארן.
המילטון, שהיה המהיר בהקפות הדירוג פתח היטב ונטל את ההובלה, כאשר מאחוריו פרננדו אלונסו בפרארי. אבל היה זה מרוץ רב אירועים וקרבות, כולל שתי תאונות בזינוק. חלק גדול מהמתח היה שייך לצמיגים שפשוט לא עמדו בעומס על המסלול הקשה והנהגים נזקקו לשתי החלפות לפחות. אחרי ההקפות הראשונות נראו צמד מכוניות הרד-בול הנעולות צמיגים קשים, מהירות יותר. כך שסבסטיאן ווטל ומארק וובר נהגיהן עלו למקומות הראשונים. ואולם עם סיום סבב עצירות הצמיגים השני התברר שדווקא הטקטיקה של מקלארן הייתה עדיפה. כאשר המילטון נטל את ההובלה לפני אלונסו ובאטון. זה האחרון ניצל עיכוב של אלונסו מאחורי סמן אחורי, כדי לעבור אותו ולסיים שני.
עוד קודם, באמצע המירוץ, הפסיד אלונסו את יתרונו על המילטון כי עוכב על ידי סמן אחורי. רביעי סיים ווטל לפני וובר, ניקו רוזברג (מרצדס), רוברט קוביצה (רנו) סבסטיאן בואמי (טורו-רוסו), ויטאנטוניו לואיזי ואדראין סוטיל (שניהם בפורס אינדיאה).
מיכאל שומאכר הצליח לטפס בשלבי הפתיחה מהמקום ה-12 עד למקומות שלישי-רביעי אבל תאונה בקרב עם קוביצה דירדרה אותו לאחור. הוא הצליח לחזור למקום השמיני אבל במהלך המרוץ הוא נשר לאחור ואת קו הסיום הוא חצה ברכב ה-11 במספר.

גרנד פרי קנדה, תוצאות המרוץ:
1. לואיס המילטון, מקלארן
2. ג'נסון באטון, מקלארן
3. פרננדו אלונסו, פרארי
4. סבסטיאן ווטל, רד-בול
5. מארק וובר, רד-בול
6. ניקו רוזברג, מרצדס
7. רוברט קוביצה, רנו
8. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו
9. ויטאנטוניו לואיזי, פורס אינדיאה
10. אדריאן סוטיל, פורס אינדיאה

אליפות העולם לנהגים לאחר 7 מרוצים:
1. לואיס המילטון, 109 נק'
2. ג'נסון באטון, 106 נק'
3. מארק וובר, 103 נק'
4. פרננדו אלונסו, 94 נק'
5. סבסטיאן ווטל, 90 נק'


אליפות העולם ליצרנים לאחר 7 מרוצים:
1. מקלארן, 215 נק'
2. רד-בול, 193 נק'
3. פרארי, 161 נק'
4. מרצדס, 108 נק'
5. רנו, 79 נק'