חברות הליסינג המובילות במשק בתחילת 2010 (נתוני D&B)לפני ימים אחדים פרסמה דן אנד ברדסטריט (B&D) את דרוג חברות הליסינג המובילות. מדובר בדרוג המהווה חלק מ-Dun's 100 – בו מדורגות 100 החברות המובילות במשק. על פי נתוני דן אנד ברדסטריט היקף שוק הליסינג בתחילת 2010 מוערך בכ-200,000 כלי רכב וסך הנכסים של 11 חברות הליסינג הגדולות הסתכם בכ-19.54 מיליארד ₪.

כלכלני החברה מציינים כי בשנת 2009 פעלו חברות הליסינג לצמצום צי כלי הרכב שהיה ברשותם באמצעות סיום חוזים מול לקוחות גדולים אשר שולי הרווח בעסקה איתם הוא נמוך לצד העלאת מחירים של חוזים חדשים. כיום ענף הליסינג המתאפיין במעורבות רגולציה גבוהה הדורשת היערכות של החברות לרפורמות המיסוי השונות.

כזכור, בשנת 2009 פרסמה רשות המיסים שתי רפורמות שאמורות להיכנס לתוקף בשנת 2010 בהדרגה ובאופן מלא בשנת 2011. הראשונה היא רפורמת המיסוי הירוק במסגרתה יוקר המס על רכבים החל מאוגוסט 2009 ל-83% ובמקביל יוענקו הנחות לדגמים ספציפיים על פי רמת השמירה על הסביבה של הדגם. והשנייה היא רפורמת השימוש הלינארי לפיה ישתנה שווי השימוש החודשי של משתמש הליסינג לצרכי מיסוי והטבה. רפורמות אלו מעריכים כלכלני החברה יובילו לעלייה במס המוטל על המשתמשים בליסינג ובכך הן עשויות להשפיע לרעה על הביקוש לרכישה בליסינג. היות ומדובר בסיכון עסקי לחברות הליסינג, מהלכי חברות הליסינג הכרחי להישרדותן.