וולוו רוצה להיות צעירה, ספורטיבית וסקסית יותר. התהליך הזה מתרחש כבר כמה שנים ונראה כי הוא מגיע לשיאו בהשקת ה-S60 החדשה. המטרה, כך מספר לנו ראש הפרוייקט, הייתה ליצור את מכונית הסדאן הספורטיבית, והדינאמית ביותר במבחר של וולוו.
ומכיוון שבמאה ה-21 מילים צריכות גם להראות, אחת המשימות החשובות ביותר שעמדו בפני וולוו הייתה העיצוב. וצריך לראות את המכונית הזאת על הכביש, לא בתמונות, כדי להבין את גודל ההצלחה. מצד אחד היא נראית מאוד וולוו עם קשר ברור ל-S60 היוצאת. מצד שני כאשר היא חובקת אספלט שחור היא מייצרת תחושה מאוד דינאמית ומפוסלת מבלי להיות מוגזמת. האבולוציה לקו החדש של וולוו בולטת כמעט בכל פרט ומכל זווית מהסבכה הקדמית (המאוד בולטת) למפלטים האחוריים שמשנים צורה בהתאם לגרסה.

מבפנים
סביבת הנהג מהווה אבולוציה ברורה וקרובה לשפה שכבר פגשנו במבחר העכשווי של וולוו, עם אותה קונסולה דקיקה במרכז ומחוונים גדולים ומוכרים. איכשהו היא גם נראית מודרנית ואיכותית יותר. גם השימוש בגוונים וחומרים בתוך תא הנוסעים מנסה, לפחות במכוניות שהגיעו להשקה, להציג מראה צעיר ופחות קלאסי. הנדסת האנוש טובה בדרך כלל, גם אם תפעול מערכת השמע והאקלים מהקונסולה המרכזית מעט מבלבל והתגובה לפקדים לעיתים איטית.
תנוחת הנהיגה טובה למדי והמושבים מרגישים נוקשים וספורטיביים מה-60 היוצאת אבל עדיין נוחים.
וולוו S60: השקה
צילום: מנהל
לפי וולוו זו לא רק המכונית האיכותית ביותר שלהם אלא גם הבטוחה, כאשר לשלל מערכות העזר שלהם (סטייה מנתיב, התראה על מכונית בשטח מת) מצטרף חידוש נוסף בגזרת המערכות שמקדימות תרופה לאסון. הפעם מדובר במערכת ההגנה על הולכי רגל שמסוגלת לבלום את הרכב מ-35 קמ"ש (ולהאיטו משמעותית במהירות גבוהה יותר) במקרה של זיהוי הולך רגל שהתפרץ לכביש, או סתם כזה שהנהג לא ראה. המערכת, שמצטרפת לזו שמונעת תאונות עירוניות עם רכב מלפנים ('סיטי-סייף') שכבר הכרנו ב-XC60, גם מתריעה באור וקול על סכנות קרבות. ואת האיתותים הללו אנחנו זוכים להכיר לא רק בהדגמה המעשית, אלא גם על כבישי סינטרה, שליד ליסבון, העמוסים ברוכבי אופניים איטיים.

ובתנועה
כצפוי מוולוו של העידן הזה השימוש במגדש טורבו לאורך מבחר המנועים מלא וזה המצב בגרסת ה-2.0 ליטר מרובעת הצילינדרים ובעלת ההזרקה הישירה. זו הגיעה לכאן במהדורת ה-204 כ"ס (בקרוב תהיה גם אחות עם 240 כ"ס) ו-30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. זו המהדורה החשובה ביותר לשוק המקומי ובניגוד לאחיות החזקות יותר (עד 304 כ"ס ב-T6 כפולת ההנעה) היא משודכת להנעה קדמית ולא להנעה כפולה.
הביצועים של גרסה זו טובים למדי (230 קמ"ש מרביים והאצה למאה קמ"ש ב- 8.2 ש') . היא אינה מרגישה תזזיתית אך היא זורמת ומנצלת היטב את גמישות המנוע. מה שגם חוסך צורך במשחקים עם התיבה שמרגישה מעט איטית. מכוניות ההדגמה שודכו לתיבת הפאוור-שיפט של וולוו – הגרסה שלהם לתיבה הרובוטית כפולת המצמדים. חטיבת הכוח משדרת תחושה נעימה ומעודנת כאשר תחת מצערת מלאה הצליל נעים.

על הכבישים העמוסים של סינטרה, שהפיחו חיים ואיתותים במערכות הבטיחות השונות, קשה היה למתוח את וולוו S60 לקצה יכולתה אבל השיפור בניהוג לעומת הדגם היוצא ברור, בייחוד בגרסאות ההנעה הקדמית. המכונית מרגישה אתלטית ומאוזנת יותר עם כניסה נכונה לפניה, וריסון הולם לתנודות המרכב. המכונית החדשה של וולוו גם נעזרת בפיתוח של מערכת ה-ESP שבולם גלגל פנימי בפניה, ומרסן את החלקות החרטום. ההגה, בייחוד במצב הקשיח שלו, מציע משקל נכון ופעולה מדויקת וכך גם הבלמים. ואם חסר כאן משהו זו איזושהי תגובה משעשעת מכיוון האחוריים להרפיות מהדוושה. וולוו בכל זאת הלכו קצת על בטוח.
וולוו S60: השקה
צילום: מנהל
סיכום
התחושה הראשונית היא שהשוודים עשו צעד גדול קדימה בכל כיוון ויצרו מכונית נעימה והרמונית ושאין להם במה להתבייש מבחינה דינאמית מול מתחרות עם הנעה קדמית בסגנון אודי. כל זאת תוך הצלחה חשובה לשמור על הזהות הוולוואית. הרבה יותר על המכונית החדשה, ההיצע, התוכניות והגרסאות תוכלו לקרוא בגיליון הקרוב של אוטו.