כאשר אנחנו מדברים על ביצועים וריגושים, וולוו C30 איננה בדיוק המכונית הראשונה שעולה במוחנו. אבל זה לא אומר שהיא לא יכולה להיות. סדנת Polestar השוודית כבר עושה את זה: היא מריצה בשיתוף עם וולוו שתי C30 משופרות (מאד) במירוצי אליפות הטורינג בשוודיה, STCC, בהצלחה רבה (כולל זכיה בתואר האליפות בעונה שעברה). שיתוף הפעולה המוצלח בין שתי החברות נמשך כבר 15 שנה, ועכשיו הוא הניב משהו חדש: קונספט ל-C30 לוהטת במיוחד. המטרה, לפי ההודעה לעיתונות, היא לבחון מהאפשר לעשות כאשר מכוניא ומהנדסי מירוצים מקבלים יד חופשית לבחון מכונית לכביש, ללא מגבלות הנובעות מתקנות מריוצים כאלו ואחרות.
התוצאה נושאת שם ארוך במיוחד: C30 Polestar Performance Concept Prototype. אפשר לזהות דמיון ל-C30 מן השורה, אם מתאמצים, אבל רק תראו מה נעשה בהאצ'בק הקומפקטית הזו. מעבר לתוספות האווירודינמיות החיצוניות הבולטות לעין בוצעו כמובן שינויים מכניים משמעותיים. המנוע – 2.5 ל' טורבו המוכר – עבר שיפור מקיף והתוצאה היא לא פחות מ-405 כ"ס, עם מומנט מרבי של כ-52 קג"מ. הכוח עובר דרך תיבת 6 הילוכים ידנית למערכת האלדקס המספקת הנעה לכל הגלגלים, עם דיפרנציאלים מוגבלי-החלקה מכניים מתוצרת Quaife קדימה ואחורה. בתחום השלדה זכתה המכונית לבולמי Ohlins, מערכת הגה מהירה יותר, בלמי ברמבו מחוזקים וחישוקי "19 עם צמיגי 235/35. בנפים יש מושבי מירוץ עם רתמות תואמות.
השורה התחתונה: זו הוולוו החוקית-לכביש המהירה ביותר אי פעם (כן, המכונית נוסעת), עם יכולת האצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות. עכשיו נשאר רק לחכות שוולוו תחליט להביא את ה-C30 החמה הזו לייצור סדרתי.