האסוציאציה שעולה כאשר אומרים פיאט אונו היא של מכונית קטנה, פשוטה וזולה. האונו הייתה לאחת הקטנות המצליחות ביותר בישראל בשנות ה-80' ותחילת שנות ה90' ולמעשה גם היום, כמעט שני עשורים לאחר שהוחלפה בפונטו, עדין נחשבת האונו כמכונית עממית ופופולארית במיוחר בקרב תפרנים.
האונו שהוצגה בשנת 83' עוצבה על ידי ג'יוג'ארו והציגה עיצוב מתקדם לזמנו ויעיל אווירודינמית עם מקדם גרר של 0.34 שנחשב נמוך מאד דאז. העיצוב הקובייתי אפשר לאונו להציע מרווח פנים שלא היה מוכר לפני כן במכוניות קטנות והשילוב עם מנועים יעילים ומוכחים הביא לה הצלחה מידית וגם זכייה בתואר מכונית השנה באירופה באותה שנה. ביחד עם הפיג'ו 205 ייסדה האונו את יסודות הסופרמיני המודרנית. בין לבין כיכבה גרסת הטורבו כמושא החלומות של חובבי הרכב דלי האמצעים בשנות ה-80'. האונו גם הייתה לאחת הקטנות האירופאיות הראשונות להציע תיבה אוטומטית רציפה שהייתה מקור לתקלות רבות.
הדור השני של האונו שהוצג בשנת 89' הציע עיצוב מחודד ואווירודינמי עוד יותר והמשיך את ההצלחה של הדגם המקורי.
אלינו האונו המשיכה להגיע עד שנת 96' אך בשווקים מתפתחים כדוגמת מרוקו וברזיל היא המשיכה להיות מיוצרת ומשווקת בשינויי עיצוב קלים. בברזיל זכתה האונו להצלחה גדולה ומשנת 88' יוצרו בברזיל למעלה מ-2 מליון אונו.
שובה של פיאט אונו
צילום: מנהל

לאור ההצלחה שלה זוכה האונו בדרום אמריקה לא פלא שבחרו בשלוחה הברזילאית של פיאט להמשיך להשתמש בשם אונו גם לסופר מיני החדשה שלהם שנחשפת בימים אלו. האונו החדשה מציעה עיצוב מעט צעצועי אך פרקטי למדי, גם במפנים. מעין שילוב בין פיאט פנדה לפיאט פיורינו כשהשבכה הקדמית עם שלושת החריצים מימין דווקא מאזכרת את החזית המחורצת של הפנדה המקורית.

לאונו החדשה מידות די מקובלות בקטגורית הקטנות עם אורך של 377 ס"מ (רק 8 ס"מ יותר מהדור השני של האונו), רוחב של 164 ס"מ וגובה נכבד של 149 ס"מ. בסיס הגלגלים במפתיע הוא באורך של 237 ס"מ, ס"מ אחד יותר מזה של האונו המקורית.
האונו החדשה תשווק עם שני מנועי בנזין, האחד בנפח 1.0 ליטר שמספק 73 כ"ס ו-9.5 קג"מ ב-3,850 סל"ד והשני בנפח 1.4 ליטר המספק 85 כ"ס ו-12.4 קג"מ ב-3,500 סל"ד. שני המנועים יוצעו גם בגרסאות המתאימות לדלק ביולוגי בהן נתוני ההספק טובים במקצת.
את האונו החדשה יהיה אפשר לרכוש בברזיל כבר בזמן הקרוב בגרסה רגילה או בגרסת WAY עם פגושים שחורים ומראה כאילו שטח. לא ידוע אם האונו החדשה תגיע לאירופה או שמא על פי השמועות, מפתחת פיאט אונו שונה המיועדת לשוק האירופאי.