התחרות בפיתוח המכונית החשמלית ממשיך לצבור תאוצה. לאחר שרנו בשיתוף בטר פלייס הציגו לאחרונה את הגרסאות החשמליות של הפלואנס והקנגו, לאחות ניסאן יש את ה-Leaf ומיצובישי עושה צעדים ראשונים עם ה-i-MiEV שכבר נמצאת בישראל פולקסוגן לא יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור.שר התחבורה הגרמני עם חבר ממועצת המנהלים של פולקסווגןבכנס בנושא תחבורה חשמלית שנערך בברלין בימים אלו בחרה פולקסווגן להציג את אב הטיפוס לגולף החשמלית שנקראת גולף blue-e-motion. פולקסווגן גולף החשמלית משתמשת במנוע בהספק 115 כ"ס ו-27.5 קג"מ הניזון מסוללות ליתיום יון הממוקמות במנהרת ההינע, מתחת למושב האחורי ובתא המטען. על פי פולקסווגן אמורות הסוללות להספיק לטווח של 150 ק"מ לפני שיהיה צורך לטעון אותן בטעינה ישירה מרשת החשמל הביתית. התוצאה מההסבה החשמלית היא צמצום נפח תא המטען ל 237 ליטרים בלבד ומשקל שעומד על 1545 ק"ג – 205 ק"ג יותר מגולף TDI עם תיבת DSG. הביצועים לפחות אמורים להיות מספקים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות ומהירות מרבית המוגבלת ל-140 קמ"ש.

כרגע הגולף החשמלית מוגדרת כאב טיפוס ובשנה הבאה ייוצרו 500 יחידות שישמשו למבחני ניסוי. אל לשוק הרחב צפויה לצאת הגולף החשמלית רק ב-2013 כשלצידה יהיו גם הגרסה הסדרתית של פולקסווגן-UP החשמלית שהוצגה בתערוכת פרנקפורט ולגרסה חשמלית וגרסה חשמלית לג'טה. בנוסף מפתחת פולקסווגן עבור השוק הסיני גרסה חשמלית ללבידה, משפחתית על בסיס הדור הרביעי של הגולף שהוצגה בתערוכת בייג'ין האחרונה.
גם התחום ההיברידי לא נזנח ובנוסף לגרסה ההיברידית של הטוארג החדש תופיע ב-2012 גרסה היברידית לג'טה ושנה לאחר מכן יופיעו גרסאות כאלו גם לגולף וגם לפאסאט החדשה.