מרצדס E קלאס בגרסתה הארוכה
השוק הסיני חובב גרסאות מאורכות למכוניות יוקרה ותערוכת בייג'ין היא במה טובה להצגת גרסאות כאלו. אודי הביאו לתערוכה את ה-A8 החדשה בגרסתה הארוכה, המיועדת לשיווק גלובלי, אך עבור השוק הסיני במיוחד הציגה ב.מ.וו את הגרסה המאורכת לסדרה 5 החדשה (שנחשפה כבר בתחילת החודש) ומרצדס מגיבה בהתאם עם גרסת בסיס הגלגלים הארוך של ה-E החדשה.
בדומה לגרסאות המוארכות של יצרנים רבים אחרים – החביבות כל כך על השוק הסיני – גם ה-E המוארכת נבנית ונמכרת רק לשוק הסיני במפעל חברת BBAC (ר"ת: Beijing Benz Automotive ) של היצרן הגרמני, ומראה עד כמה הפך שוק זה מרכזי ליצרני האירופאים – כבר ברבעון הראשון של 2010 מכרה מרצדס 112 אחוזים יותר מהרבעון המקביל אשתקד.
גרסת בסיס הגלגלים המוארך של מרצדס E קלאס החדשה נהנית מתוספת של 14 ס"מ לבסיס הגלגלים (סך כולל של 301.4 ס"מ) ומעמידה את אורכה של המכונית על 500.8 ס"מ. היושבים מאחור זוכים לצמד מסכי מולטימדיה 23 אינץ' בגב משענת הראש של הנוסע מלפנים ויכולים לשלוט בצמד המושבים הקדמיים. יש גם שליטה על מערכת מיזוג האוויר והקול, אפשר לפתוח את גג הזכוכית החשמלי (הגדול יותר) וליהנות ממושבים מחוממים.
בנוסף, הוגבהה המכונית בכ-1.5 ס"מ מהקרקע (עדות לכבישים המשובשים בסין?) ובשל כך מערכות השליטה של המכונית (ABS, DSP) עודכנו בהתאם. יתר התוספות הבטיחותיות הפכו לאבזור סטנדרטי, וכוללות הקראת הגבלת המהירות על המחוונים, הטיית אורות הקסנון החזקים מטה כדי למנוע את סנוור התנועה שממול, מערכת הדיסטרוניקס (בקרת שיוט אקטיבית) אשר יודעת לא רק לשמור על מרחק מהרכב לפנים אלא גם להביא את הרכב לעצירה מוחלטת ועוד.
תא המטען גדל גם הוא במעט בשל תכנון המושב האחורי ומאפשר עתה נשיאת מטען משופרת של 540 ליטר. באופן מפתיע, המכונית תוצע עם צמד מנועים בלבד שאינם החזקים בהיצע: CGI 260 BlueEFFICIENCY המנפק 204 כ"ס וכן E300 עם 245 כ"ס.
המכירה תחל מיד לאחר התערוכה, ללא כוונות ייצוא.