מסירים את הלוטציבור חובבי המכוניות הקלסיות התקבץ אתמול במוזיאון המכוניות העתיקות של קיבוץ אייל ליד כוכב יאיר, לאירוע השקה ססגוני. הסיבה למסיבה: השלמת שיפוצה של NSU משנת 1965. לפרוייקט השיפוץ-שחזור המדהים אחראי ליאור ברוך, דמות מוכרת היטב בחוגי המכוניות הקלסיות, חובבי האמריקניות וגם לקוראי 'אוטו'. מדובר במכונית מדגם נדיר, כמותו הגיעו עשרות ספורות ארצה: NSU מדגם "ספורט פרינץ", קופה 2 דלתות עם מנוע אחורי והנעה אחורית. השיפוץ נעשה לא לפי כללי ה"לשמור על מקוריות בכל מחיר", שכן ליאור מעדיף לבנות את מכוניותיו כך שיתאימו לטעמו הפרטי. לכן, תהליך השחזור כלל לא רק בניה מחדש של מרבית המכונית, אלא גם שיפור ניכר. המנוע, למשל, שונה לחלוטין: במקור היה זה מנוע דו-צילינדרי בנפח 583 סמ"ק שהפיק 30 כ"ס צנועים, אבל עכשיו זהו מנוע 4 צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק עם ראש ובלוק מאלומינים שבנה ליאור בעצמו, עם צמד מאיידי וובר כפולים. ליאור מעריך את הספק המנוע בכ-100 כ"ס – וזאת על מכונית זעירה שמשקלה 500 ק"ג בלבד! מדובר על יחס הספק-משקל טוב משמעותית משל גולף GTI עכשווית, למשל. ובדרך יש כבר מנוע גדול וחזק עוד יותר...
שאר רכיבי המכונית הותאמו לשימוש הספורטיבי המיועד לה, כולל חישוקי "13 קלים מיוחדים מתוצרת BBS, ברוחב "7 מלפנים ו-"8 מאחור, שהובאו מגרמניה. גם הצמיגים הגיעו משם במיוחד, במידה חריגה של 195/45-14.
תקצר היריעה מלפרט את כל שנעשה במכונית. אנו מקווים להביא לכם כתבה מלאה אודותיה במסגרת מגזין 'אוטו' בעתיד הקרוב. ובינתיים – איחולינו לליאור ברוך על צירוף מכונית ישנה-חדשה עוצרת נשימה לקהילת הקלסיות הישראלית.