כשהציגה מרצדס את ה-CLS בתערוכת ז'נבה 2004 היא הצליחה ליצור יש מאין – נישה חדשה-ישנה של מכוניות קופה 4 דלתות. מרצדס CLS היפיפייה הפכה למקור השראה עיצובי עבור מכוניות סדאן רבות שניסו לחקות את מראה הקופה 4 אך רק מכוניות מעטות הוצגו מאז בהגדרה של קופה 4 דלתות (פולקסווגן פאסאט CC ואודי A5 ספורטבק הן דוגמאות מייצגות).
כעת שעל הפרק כבר מדברים על מחליפה ל-CLS שהפתיעה בהצלחתה, מציגה מרצדס בתערוכת בייג'יין קונספט שמרמז על מחליפת ה-CLS. אלא שהפעם בוחרים במרצדס להחיות תצורת מרכב נשכחת נוספת והיא ה'שוטיג ברייק' (shooting break) – הכלאה בין סטיישן לקופה. תצורה זו הייתה נפוצה בימים עברו במכוניות משנות ה-70' כמו הרליאנט סמיקאר GTE, MGB GT או בדוגמא מודרנית יותר כמו גרסת הקופה של הב.מ.וו Z3. באופן מעניין ה-CLS 'שוטינג ברייק' קונספט היא בעלת 5 דלתות (לעומת 3 דלתות) ונראית כסטיישן מאד מסוגננת עם קו חלונות גבוה, דלת אחורית משתפלת וחרטום בעל שבכה מובלטת המזכיר את זו של ה-SLS AMG שהוצגה לאחרונה.

מבפנים ה-CLS 'שוטינג ברייק' קונספט מציעה חלל לארבעה כאשר תצורת המרכב דמוית הסטיישן מאפשרת תא מטען שימושי למדי. לפחות ביחס למכונית המוגדרת כקופה. בנוסף, ושוב על פי התמונות, נדמה גם שמרווח הראש לנוסעים מאחור, אחת מנקודות התורפה של מרצדס CLS המוכרת, עדיף משמעותית.

ל'שוטינג ברייק' יש מנוע V6 עם הזרקה ישירה המספק 306 כ"ס ו-37.7 קג"מ ועל פי מרצדס מדובר במנוע חדש עם טכנולוגיית הזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה. בנוסף מהווה המכונית בכורה לטכנולוגיית פנסי LED דינאמית בפנסים הקדמיים.