אלוף העולם לעונת 2009, ג'נסון באטון, הפתיע כאשר ניצח במירוץ הגרנד פרי הגשום ורב האירועים של סין שנערך היום (א'). לניצחונם הנאה של באטון ומקלארן סייע ניהול נכון של מירוץ מצד הנהג הבריטי. הוא הצליח לסיים את המירוץ עם שתי החלפות צמיגים בלבד לעומת ארבע של לואיס המילטון שסיים שני (וכך גם רוב המתחרים).

המכוניות של רד בול היו המהירות בהקפות הדירוג ולפני המירוץ נראו במצב מצוין, ובכל זאת הבלגן החל כבר בהתחלה. פרננדו אלונסו נפסל בזינוק, ומאחור גררה תאונה הוצאת מכונית קוצבת. בשלב זה כבר נכנסו רוב המכוניות להחליף לצמיגי גשם רק כדי לחזור זמן קצר אחרי כן לצמיגים יבשים. ניקו רוזברג במרצדס ובאטון שנותרו בחוץ עלו למקומות הראשונים. בהמשך עבר את באטון את רוזברג, שהחליק, ועלה למקום הראשון. יתרונו הגדול של באטון בחוד נמחק אחרי הוצאת מכונית קוצבת בפעם השנייה שצמצמה את הפערים. ואולם הבריטי ידע לשמור על המקום הראשון עד לסיום.
המילטון לקראת סוף המירוץ הצליח לעבור את רוזברג ודלק אחרי באטון אבל לא סיכן אותו. אלונסו בפרארי ניסה לעבור את רוזברג אך לא הצליח ונאלץ להסתפק במקום הרביעי. רוברט קוביצה ברנו הפתיע אף הוא כאשר סיים לפני ווטל שהסתפק במקום השישי – בפירוש אכזבה לגרמני הצעיר. שביעי סיים ויטאלי פטרוב עם סיום מרשים ואחריו מארק וובר, פיליפה מאסה ומיכאל שומאכר.

גרנד פרי סין, תוצאות המרוץ:
1. ג'נסון באטון, מקלארן, 25 נק'
2. לואיס המילטון, מקלארן, 18 נק'
3. ניקו רוזברג, מרצדס, 15 נק'
4. פרננדו אלונסו, פרארי, 12 נק'
5. רוברט קוביצה, רנו, 10 נק'
6. סבסטיאן ווטל, רד בול, 8 נק'
7. ויטלי פטרוב, רנו, 6 נק'
8. מארק וובר, רד בול, 4 נק'
9. פיליפה מאסה, פרארי, 2 נק'
10. מיכאל שומאכר, מרצדס, 1 נק'

אליפות הנהגים, לאחר 4 מרוצים:
1. ג'נסון באטון, מקלארן, 60 נק'
2. ניקו רוזברג, מרצדס, 59 נק'
3. פרננדו אלונסו, פרארי, 49 נק'
4. לואיס המילטון, מקלארן, 49 נק'
5. סבסטיאן ווטל, רד בול, 45 נק'
6. פיליפה מאסה, פרארי, 41 נק'
7. רוברט קוביצה, רנו, 40 נק'
8. מארק וובר, רד בול, 28 נק'

אליפות היצרנים, לאחר 4 מרוצים:
1. מקלארן, 109 נק'
2. פרארי, 90 נק'
3. רד בול, 73 נק'
4. מרצדס , 60 נק'
5. רנו , 46 נק'
6. פורס אינדיאה, 18 נק'
7. וויליאמס קוזוורת', 6 נק'
8. טורו רוסו, 2 נק'