סמארט פור טו חשמליתמותג המכוניות הקטנות סמארט עומד לחזור לישראל אחרי היעדרות של כמעט ארבע שנים. 'כלמוביל', היבואנית תמתין עד לחשיפת הגרסאות המחודשות של המכוניות הקטנות בסוף הקיץ ואז תתחיל לשווקן. לפחות כרגע נראה שהנחיתה המקומית תתבצע בחודש נובמבר הקרוב.

סמארט מציע היום רק מכונית אחת, הפור-טו אשר גם אלינו תגיע בשתי גרסאות: פתוחה או קופה (הרגילה). בסמארט ישאפו להביא בהמשך גם את הגרסה החשמלית, שבשל הקלות המס בארץ לכלים שכאלה, עשויה להיות האטרקטיבית במבחר. לעת עתה הסמארט החשמלית עדיין מוגדרת כקונספט, אך ניסוי רחב היקף של הגרסה "הכמעט סדרתית" יחל השנה במספר בירות באירופה. יש להניח שגם בסמארט ישראל ינסו להניח עליה יד. כך או כך, שיווק של הגרסה החשמלית הסדרתית מתוכנן ל-2012 (או במקרה הטוב סוף 2011).

סמארט החלה את פעילותה בארץ ב-2003 כאשר פחות או יותר במקביל להצגת הדור השני של המכונית (בסוף 2006) שיווקה הופסק בגלל בעיית מחיר. גם הפעם מחיר המכונית אינו צפוי להיות זול כאשר תג גרסת הקופה של הפור-טו יחל באיזור ה-130,000 שקלים. סכום לא מבוטל בהתחשב בכך שמדובר בדו-מושבית זעירה עם מנוע בנפח 1.0 ליטר.

בכלמוביל לא מצפים למכירת כמויות גדולות אבל מעודדים מאוד מהביקוש לסמארט כמכוניות משומשות. הם גם מניחים ששינוי האקלים המקומי ביחס למכונית הקטנות, והתנופה שקיבלו לאחרונה, יסייעו להם כאשר דווקא הגרסה החשמלית שתגיע בהמשך היא זו שתתרום את שלה לתודעת סמארט ובאופן מהותי (למרות שמחירה טרם נקבע).

בכלמוביל מן הסתם גם מכירים את תוכניות הפיתוח המשותף עם רנו. דבר זה עתיד להרחיב את המבחר של סמארט עם רכב בעל ארבע מקומות וגם לשפר את התחרותית שלה.