השמועות רצו כבר מספר שבועות, ואתמול הן קיבלו גושפנקא רשמית. קבוצת רנו-ניסאן ודיימלר חתמו על מסמך שיתוף-פעולה ויצרו בכך גוף בעל עוצמה רבה בעולם הרכב. במסגרת הקשר החדש תתבצע החלפת מניות, בדומה לזו שנערכה בזמנו בין רנו לניסאן אך בהיקף קטן בה רבה: רנו וניסאן יקבלו 3.1% ממניות דיימלר (בחלוקה שווה ביניהן), ואילו דיימלר תזכה ל-3.1% ברנו ו-3.1% בניסאן.
מטרת שיתוף הפעולה הוא השלמה הדדית של יכולות וידע, ריכוז משאבים לצורכי פיתוח, וכמובן – חסכון בכוח אדם וברכש. ספציפית, דובר על פיתוח משותף פלטפורמה קומפקטית חדשה שתשמש את מחליפת הסמארט הנוכחית, סמארט נוספת ל-4 מושבים והרנו טווינגו הבאה, כשמאפיין יוצא דופן – עבור מכוניות קטנות, בודאי אצל רנו – הוא השימוש בהנעה אחורית בדומה לזו הקיימת בסמארט הנוכחית. הסמארט 4 מושבים תיוצר במפעל רנו. כל המכוניות הללו, יש לציין, יוצעו מרגע השקתן – המיועדת ל-2013 ואילך – גם בגרסאות חשמליות. בנוסף יתבצע פיתוח משותף של מנועי בנזין ודיזל עבור המכוניות המדוברות, מנועים אשר ישמשו גם – עם תכונות שונות – בדור חדש של מכוניות פרימיום קומפקטיות של מרצדס. כמו כן, מנועי בנזין ודיזל של מרצדס, עם 4 ו-6 צילינדרים, יועברו לשימוש במותג אינפיניטי של ניסאן, ואילו מנועי דיזל של קבוצת רנו-ניסאן ישמשו את סדרת הויטו המסחרית של מרצדס.
"דיימלר ורנו-ניסאן משלבות אינטרסים משותפים כדי ליצור איחוד אסטרטגי מבטיח, המתבסס על מספר פרוייקטים אטרקטיביים", אמר דיטר זטצקה, יו"ר קבוצת דיימלר וראש מכוניות מרצדס. "היכולות שלנו משלימות זו את זו. כבר בשלב הראשון מרצדס תחזק את נוכחותה בסגמנט המכוניות הקטנות והקומפקטיות ותקטין את חתימת ה-CO2 שלה". קרלוס גוהן, יו"ר רנו-ניסאן, הוסיף כי לקבוצתו יש ידע ונסיון רב בשיתופי פעולה מסוג זה. "ההסכם ירחיב את היקף שיתוף הפעולה האסטרגי שלנו וייצור ערך מוסף לאורך זמן עבור רנו-ניסאן ועובר דיימלר".