קיה מכוונת גבוה עם המג'נטיס החדשה, שנחשפה זה עתה בתערוכת ניו יורק (וראינו לפני כן בתמונות ראשונות באמצע מרץ). בארה"ב היא נקראת אופטימה, ושם היא מהווה חלק מתנופת-חידוש של המותג הקוריאני שכוללת גם את הספורטאג' החדש, וגרסת האצ'בק של הפורטה (שיווק הסורנטו החדש החל שם קצת קודם לכן). כפי שכבר אמרנו לכם, המג'נטיס/אופטימה חולקת את הפלטפורמה עם היונדאי סונטה החדשה; בסיס הגלגלים הוא 279.4 ס"מ, גידל של כ-7 ס"מ משמעותיים לעומת המג'נטיס הנוכחית. האורך גדל קצת פחות, מ-480 ל-484 ס"מ, הרוחב מ-180.5 ל-183 ס"מ, ואילו הגובה ירד מ-148 ל-145.5 ס"מ. בתמונות הרשמיות לובשת האופטימה האמריקנית חישוקי "18, הגדולים ביותר בהיצע, ואיתם היא נראית פרופורציונית ועדכנית; יש לנו הרגשה שעם חישוקי "16 הבסיסיים היא תראה קצת פחות טוב, אך זהו עדיין שיפור ניכר לעומת הקיה מג'נטיס הנוכחית.
בשוק האמריקני מוצעת המכונית עם אותם מנועים בדיוק כמו הסונטה – 2.4 ל' הזרקה-ישירה עם 200 כ"ס כיחידת הנעה בסיסית, 2.0 ל' טורבו החדש שהוצג זה עתה, ומתחילת 2011 גם גרסה היברידית. הגרסאות האירופיות יקבלו היצע מנועים שונה, כנראה החל מ-2.0 ל', ויכללו כמובן גם אופציית דיזל. במפרט יש גם תיבה אוטומטית מודרנית עם 6 הילוכים (ומנופי תפעול מאחורי ההגה), מה שאומר שנפטר בשעה טובה מהתיבה הישנה עם 4 ההילוכים. לאירופה ואלינו אמורה להגיע המג'נטיס החדשה ב-2011.