מאות אופנוענים נעו במסע משותף בכבישי ישראל במשך שלושה ימים בחול-המועד, במסגרת מאבקם המתמשך של רוכבי ישראל להוריד את תעריפי ביטוח החובה. כזכור, בנובמבר האחרון הועלו תעריפי הביטוח – שגם לפני כן היו גבוהים מאד – על ידי משרד האוצר, ומאבקם המתוקשר של האופנוענים לביטול רוע הגזירה לא נשא פרי למרות תמיכה גורפת שזכו לה בכנסת ובוועדות הכספים והכלכלה, והערכה למאבקם הנחוש ולאופן ניהולו.
האופנוענים חזרו לכבישים
צילום: מיקי קגן, טל שביט
אקס-האח הגדול סער שיינפיין הצטרף למסע ומשך, כמובן, תשומת לב תקשורתית

מאז שינה מאבק האופנוענים את פניו, עם החלטה לפעול מבפנים בתוך מפלגת השלטון – זאת לאחר ששר האוצר, יובל שטייניץ, סומן כיעד עיקרי משום שהעניק תמיכה ללא סייג למפקח על הביטוח ואף סירב להפגש עם נציגי האופנוענים. מטה המאבק קרא לציבור הרוכבים להתפקד לליכוד, מתוך מטרה לגבש מוקד-כוח בעל יכולת השפעה. פעילות גיוס המתפקדים נערכה באופן שקט, ללא פעולות המחאה הראוותניות שאפיינו את חלקו הראשון של המאבק. ההחלטה על פעולה בעלת אופי פוליטי גרמה, יש לציין, לחילוקי דעות רבים בתוך ציבור רוכבי הדו-גלגלי.
לקראת חול-המועד פסח החליט מטה המאבק שהגיע הזמן לחזור ולצאת לכבישים, כדי לגבש מחדש את ציבור הרוכבים במאבק, להחזיר את תודעתו לציבור, ולהביא את בשורת מהלך ההתפקדות לליכוד אל מחוץ לאור המרכז ולפריפריה. במשך שלושה ימים נעו מאות רוכבים ברחבי הארץ, הגיעו לצפונה ולדרומה, עצרו בנקודות מתוכננות מראש תוך אירוח על-ידי עסקי אופנועים מקומיים, והכל בסדר מופתי בליווי צמוד של המשטרה שאבטחה את המסע, חסמה צמתים והבטיחה מעבר נקי של השיירה הארוכה תוך הפרעה מינימלית לתנועה.
האופנוענים חזרו לכבישים
צילום: מיקי קגן, טל שביט
ראשי מטה המאבק ציינו בסיפוק את הענות הרוכבים ואת התנהגותם המופתית במהלך המסע המתיש, ומסרו כי עוד מאות מתפקדים גויסו לליכוד במסגרת מאבקם הדמוקרטי של אופנועני ישראל. בסיום המסע, בגני יהושע בתל-אביב, נשאו דברים ראשי המאבק ובראשם אליקו אלג'ם, יו"ר המטה ויו"ר מועדון האופנוענים הישראלי; פעילי המטה העיקריים, מוטי "ינוקא" גלברט ונסים בנימין; וכן חבר הכנסת כרמל שאמה (ליכוד), שנרתם למאבק מתחילתו, פועל למען האופנוענים ללאן לאות גם בתחומים אחרים ומהווה את ראש השדולה הדו-גלגלית בכנסת.