לא תמיד קל להבין את השיקולים השיווקיים של יצרני הרכב. כך למשל לא ממש ברור לנו מדוע שברולט החלה למכור בארה"ב את המשפחתית המאד-חשובה שלה, שברולט קרוז, רק השנה (כדגם 2011), בפיגור משמעותי אחרי אירופה ומרבית שאר העולם. עוד פחות מובן מדוע רק השוק הצפון-אמריקני מקבל – בינתיים – את המנוע המענין ביותר של הקרוז, 1.4 ל' טורבו עם 138 כ"ס ומעל 20 קג"מ. צמד המנועים הנמכרים באירופה, 1.6 ו-1.8 ל', עוררו לא מעט ביקורת – גם אצלנו – ונראה כי דווקא מנוע ה-1.4 טורבו יתאים במיוחד לקהל האירופי, שמכיר מנועים כאלו היטב מקבוצות פולקסווגן ופיאט. מנוע זה מצויד בתיבות 6 הילוכים ידניות ואוטומטיות, מה שאומר שאם וכאשר יוצע באירופה אין סיבה שלא ידיע גם אלינו.
כך או כך, שברולט הכריזה זה עתה על גרסת "אקו" מיוחדת של שברולט קרוז , שתתבסס על מנוע ה-1.4 ל' המדובר. גרסה זו תהיה לא רק החסכונית ביותר בהיצע של הדגם עצמו, אלא – לטענת GM – בכל הסגמנט הקומקפטי בארה"ב (וזה המקום לציין שדיזל קטנים פשוט לא קיימים בשוק האמריקני). בין המאפיינים המבדילים את הקרוז אקו מאחיותיה נמצא גריל קדמי הניתן לסגירה בחלקו התחתון כדי לשפר את האווירודינמיות במהירויות גבוהות, שיפור חלקי מרכב אווירודינמיים חיצוניים לקבלת זרימת אוויר אופטימלית, הנמכת המכונית כולה, חישוקי "17 יעודיים קלים, וצמיגי גודייר בעלי התנגדות-גלגול נמוכה במיוחד. גרסת האקו תוצע עם שתי התיבות, ידנית ואוטומטית, כאשר הגרסה הידנית זוכה בנוסף ליחסי-העברה ארוכים יותר, אשר יפגמו אמנם מעט בביצועים אך יתרמו לצריכת הדלק (ופליטת CO2).
רוצים, אגב, עוד סיבה לקנא באמריקנים? שברולט קרוז נמכרת שם עם 10 כריות אוויר כסטנדרד, בכל רמות הגימור.