הכלים המוזרים שאתם רואים כאן מכונים EN-V, ראשי תיבות של Electric Networked-Vehicle – קונספט המציג את החזון המשותף של ג'נרל מוטורס יחד עם השותפה האסטרטגית הסינית שלה, SAIC. "עד שנת 2030, יותר מ-60% מאוכלוסיית העולם של 8 מיליארד איש יתגוררו באזורים אורבניים", אומרת ההודעה לעיתונות. כדי לספק ניידות באזורים עירוניים שכאלו יש צורך בשינוי קיצוני. ה-EN-V אמור לענות על הצורך הזה. למעשה מדובר במשפחה של שלושה דגמים העונים לכינויים Jiao (גאווה), Miao (קסם) ו-Xiao (צחוק). השלושה נבדלים בעיצובים ובעוד פרטים אך חולקים את אותו בסיס מכני, מיועדים לשני נוסעים ומשתמשים במערכת הנעה Drive-by-wire שפותחה יחד עם חברת סגוויי. מנועים חשמליים מניעים את שני הגלגלים, מאפשרים לכלי כושר תמרון אבסולוטי (כולל כמובן יכולת להסתובב על צירו) ומתפקדים גם כבלמים. מצברי ליתיום-איון מספקים אנרגיה המאפשרת טווח נסיעה של 40 ק"מ, וניתנים לטעינה מרשת החשמל הרגילה. ה-EN-V מצוייד ב-GPS, מערכת תקשורת מרכב לרכב וחיישני מרחק, ושילוב כל אלה אמור לאפשר לו להתנייד בעצמו ללא מעורבות הנהג. המערכת הממוחשבת אפילו יודעת לנתח עומסי תנועה ולהחליט על נתיב הנסיעה האופטימלי. בהודעה לעיתונות נטען גם כי הטכנולוגיות שפותחו לצורך הקונפסט יוכלו לזלוג גם לכלי רכב סדרתיים כמערכות בטיחות עתידיות. כלי רכב חכמים היודעים לשוחח זה עם זה יכולים למנוע תאונות, נאמר בהודעה.
כל דגם במשפחת ה-EN-V שוקל פחות מ-500 ק"ג ואורכו פחות מ-1.5 מ' – ממדים המתאימים מאד לתנועה עירונית צפופה. מקום חניההמתאים למכונית חניה יכול לאכלס עד חמישה רכבי EN-V, מה שתורם כמובן להקלה דרמטית במצוקת חניה (וכמובן גם לקלות מציאת מקום חניה).