הצבע אומר הכל, לא? אם בארזים...
אם היה עוד צורך בהבנת העידן הירוק בו אנו נמצאים, שימו לב לכותרת ההודעה לעיתונות של פרארי. "פרארי בז'נבה: תצוגה המוקדשת לחדשנות ולסביבה". כן כן, אנחנו מדברים על פרארי, ואיכות הסביבה היא הנושא המרכזי בו דנה אותה הודעה לעיתונות. בצד הפרקטי-מיידי, פרארי מציגה מערכת דימום והתנעה אוטומטית – ראשונה בסגמנט מכוניות-הספורט האקזוטיות – אשר תוצע בשלב ראשון בדגם קליפורניה, כבר מימים אלה. מערכת זו תספק הפחתה צנועה של 6% בפליטת CO2. אבל יותר מענין – ומהפכני – הוא הפרוייקט שהוצג על בסיס ה-599. לפי הגדרת פרארי מדובר בפרוייקט בעל "מיקוד עתידי יותר" – דהיינו, אנחנו עדיין לא בשלב הייצור. אבל אפשר בהחלט להניח שבקרוב תוכלו לקנות מכונית ספורט היברידית מתוצרת פרארי. (זאת אומרת, לא ממש אתם כנראה, אבל הבנתם את הכוונה).
הפרוייקט נקרא HY-KERS, תוך שימוש במונח שהיכרנו במסלולי אליפות הפורמולה 1 בשנה שעברה. בפועל מדובר בהנעה היברידית, תוך שימוש במנוע חשמלי בעל הספק של כ-100 כ"ס, כאשר המונח KERS – מחזור אנרגיה קינטית בתרגום לא ישיר – מתייחס לכך שאנרגיית הבלימה משמשת לטעינת המצברים. כמו בכל מכונית היברידית, במלים אחרות. אבל נעזוב את הסמנטיקה: פרארי טוענת שההנעה ההיברידית המדוברת יכולה לקצץ בפליטת CO2 בשיעור המגיע ל-35%. המערכת יעילה במיוחד בתנועה עירונית, היכן שמכוניות ספורט עתירות הספק סובלות במיוחד בכל הקשור לצריכת דלק ופליטת מזהמים שכן מנועיהם תוכננו לפעולה אופטימלית בתנאי עומס גבוה.
פרארי טוענת כי ההנעה ההיברידית לא רק שאינה פוגעת בחווית הנהיגה אלא אף תורמת לה, שכן המצברים ממוקמים נמוך תחת רצפת המכונית ובכך מורידים את מרכז הכובד.
פרארי מבהירה כי הפתרון ההיברידי הוא רק אחד הכיוונים הנבחנים על ידה, וכי עוד טכנולוגיות עומדות על הפרק בעתיד; בינתיים ממשיכה פרארי לפעול לשיפור היעילות של מכוניותיה על ידי הפחתת חיכוך בחלקים הנעים הפנימיים ובצמיגים, הורדת משקל ושיפור התכנון האווירודינמי. עוד בישרה פרארי כי היא משקיעה בהפחתת החתימה האקולוגית של מפעליה: בשנה הקרובה תקצץ פרארי 40% מפליטת CO2 של מפעל הייצור במראנלו, קיצוץ המתבטא ב-30,000 טון פחות CO2 שיפלט לאטמוספירה. בנוסף, פליטת חלקיקים תופחת ב-65%.