אחרי שהביאה לעולם לפני כחצי שנה את הקונספט הירוק שלה ששילב בין מראה ספורטיבי לטכנולוגיה ירוקה, מרחיבה ב.מ.וו את היצע ה"אקטיב הייבריד" שלה עם מכונית קונספט חדשה. זו נראית קרובה מתמיד לייצור סדרתי מבוססת על ב.מ.וו סדרה 5 החדשה ונחשפת לראשונה בתערוכת ז'נבה הנערכת כעת.

כפי שהינכם רואים, סדרה 5 ההיברידית דומה באופן כללי למכונית הסדרתית ה"רגילה" ושונה ממנה רק בפרטים חיצוניים בולטים, דוגמת חישוקים דמויי מדחף דרמטיים. בפנים הרכב מוצע לנהג צג מידע מפורט שמעביר לו נתונים בזמן אמת על ניצול הכוח שלו, חלוקת המשאבים בין המנועים ושאר ירקות חשמליים.

המנוע החשמלי ימוקם בין יחידת הבנזין לתיבת ההילוכים, ויונע על-ידי סוללת מצברים שתמוקם בחלקה האחורי של המכונית. 98 יחידות המצבר מסוג ליתיום פולימר מאפשרות טווח נסיעה בכוח חשמלי בלבד של כ-50 ק"מ. מנוע הבנזין אשר נבחר לשאת בעול יחד עם החטיבה החשמלית הינו מנוע 6 צילינדרים, 3.0 ליטר עם 300 כ"ס. ההספק המשולב של שני המנועים יעמוד על 340 כ"ס. ביצועי המכונית ההיברידית מצויינים: המכונית מאיצה מ-0 ל-100 ב-4.8 שניות ומגיעה למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש. את הכוח מהמנועים לגלגלים תעביר תיבת הילוכים בת שמונה יחסי העברה, אשר תוכננה מחדש מה שאפשר לשפר את צריכת בכ-15% והוריד את פליטת המזהמים בכ-10%. ובמספרים: צריכת דלק ממוצעת מוצהרת של 26.6 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 99 גרם/ק"מ בלבד- נתונים מכובדים למדי.