לפני כשבועיים חשפה פולקסווגן את הדור החדש של הטוארג, ובעקבות זאת הצגת הקאיין החדש היתה רק ענין של זמן – והריהו לפניכם. הדגש בפורשה-פנאי החדש הוא, לפני הכל, על ידידותיות לסביבה. כל גרסאות ההנעה מציגות נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים טובים בהרבה מאשר בדגם היוצא, בין היתר בסיוע מאפיינים שנראו בטוארג – דיאטה משמעותית במשקל ותיבה אוטומטית 8 הילוכים חדשה. החידוש החשוב הוא הופעת גרסה היברידית, לא שיש בכך הפתעה כלשהי – גם לטוארג החדש תהיה גרסה היברידית, ופורשה מדברת בגלוי על קאיין היברידי מזה זמן. שלא במפתיע, מדובר באותה יחידת-כוח היברידית שהוצגה בטוארג החדש: מנוע V6 בעל מגדש-על בנפח 3.0 ל' שמפיק 333 כ"ס, בצירוף מנוע חשמלי צנוע שמציע רק 47 כ"ס אך מסוגל עדיין להזיז את הרכב הכבד לבדו במהירויות נמוכות, עד 60 קמ"ש. ההספק המשלב המרבי הוא 380 כ"ס, והמומנט המקסימלי עומד על כמעט 60 קג"מ. בנוסף כמובן יכול המנוע החשמלי לשמש כמנוע-עזר לסיוע בזינוק מהמקום, עם המומנט הגבוה מאפס סל"ד המאפיין מנועים חשמליים. פורשה מתגאה בנתוני צריכה ופליטה מרשימים, בסיוע מערכת דימום-התנעה אוטומטית: 12.2 ק"מ/ל' ורק 193 גרם של CO2 לק"מ.
ובכלל, כל מגוון המנועים אמור להיות חסכוני משמעוית מאשר בקאיין הנוכחי. בדיוק כמו בטוארג מתחיל ההיצע במנועי V6, בנזין (3.6 ל', 300 כ"ס) ודיזל (3.0 ל', 240 כ"ס), חסכוניים בשיעור של 20% ויותר מהמנועים המקבילים בקאיין הנוכחי. מנוע הדיזל V8 שיוצע עם הטוארג החדש לא נמצא כאן אך לעומת זאת יש צמד מנועי V8 בנזין שאין אצל פולקסווגן, המבוססים על מנועי הדגם הנוכחי אך עם שיפורים ניכרים. בקאיין S מדובר ב-4.8 ל' אטמוספרי עם הספק שעלה מ-385 ל-400 כ"ס, בצירוף – שוב – ירידה מרשימה של 23% בצריכת הדלק. ואילו הקאיין טורבו, עם גרסה מוגדשת של אותו מנוע, מציע הספק שלא השתנה ועומד על 500 כ"ס, אבל גם במקרה זה הצליחה פורשה לשפר את צריכת הדלק בשיעור של 23%.
עוד שיפורים בקאיין החדש המקבילים לאלו של הטוארג: גידול בבסיס הגלגלים (ב-4 ס"מ) ובאורך הכללי (ב-5 ס"מ) המספקים תא נוסעים מרווח יותר, כאשר המושב האחורי יכול לנוע 16 ס"מ קדימה-אחורה כדי להגדיל את אזור המטען לפי הצורך.
הקאיין החדש יוצג בתערוכת ז'נבה (פתיחה רשמית לקהל הרחב בעוד שבוע). השיווק בפועל באירופה יחל במאי.