השמש שוקעת על האמרלא ברור כמה מכם יצטערו על הידיעה הזו, אבל המסך עומד לרדת על מותג האמר (האזרחי). עסקת מכירת האמר לחברת סיצ'ואן טנגז'ונג הסינית נכשלה וירדה מהפרק. בהודעה מטעם GM שפורסמה אתמול נאמר כי השותפה הסינית להסכם "לא הצליחה להשלים את הרכישה", לאחר שנכשלה בנסיונה להשיג את אישור ממשלת סין. כתוצאה מכך הודיעה GM כי היא פותחת בהליכים לסגירה מסודרת של המותג. חשוב להזכיר בענין זה כי גם לגבי סאאב פורסמה בזמנו הודעה דומה – ובכל זאת נמצא קונהבסופו של דבר, חברת ספייקר ההולנדית (ודווקא השבוע התבשרנו כי העסקה ההיא הושלמה ונסגרה סופית).
GM הודיעה כי תמשיך לכבד אחריות ולספק חלפים ושירות ללקוחות האמר ברחבי העולם, כך שעצם הסגירה לא אמורה להזיק לבעלי האמר נוכחיים. מי יודע, יתכן אפילו שערך רכבם יעלה, משלא ניתן יהיה עוד להשיג האמרים חדשים...
היסטוריה קצרה של האמר: שורשי המותג נעוצים בשנות ה-80 וברכב צבאי רב-תכליתי וקשוח, M998 שנודע בראשי התיבות HMMWV (שפירושן High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle). אותם ראשי תיבות יצרו את הכינוי המוכר Hummer. הרכב זכה ליחסי-ציבור בהיקף אדיר בזכות מלחמת המפרץ הראשונה המתוקשרת ב-1991, ושנה מאוחר יותר הוכיח היצרן, AMGeneral, ראיה שיווקית חכמה כאשר השיק גרסה אזרחית של ההאמר. ארנולד שוורצנגר היה אחד הרוכשים הראשונים של רכב-השטח המסוקס.
ב-1998 רכשה ג'נרל מוטורס את הזכות לייצור הגרסאות האזרחיות של ההאמר, מהלך שסימן תחילתו של שינוי מקיף בכיוון השיווקי של המותג. תוך זמן קצר הושק ההאמר H2 (הגרסה המקורית זכתה במקביל לכינוי H1), שהיה הרבה פחות רכב שטח ספרטני והרבה יותר רכב פאר. ה-H2 הפך תוך זמן קצר לסמל מעמד ונציג אופנת הבלינג של כוכבי ראפ (וכבסיס לאינספור גרסאות משופרות ומוגזמות להפליא). ה-H3 שהגיע מאוחר יותר היה הרבה יותר עממי, וסימל גם נסיון להפיכת האמר למותג גלובלי. אבל באותה עת הכתובת האקולוגית כבר היתה על הקיר, עם מודעות ציבורית הולכת וגוברת לנושאים כמו צריכת דלק ופליטת CO2; ההאמרים הכבדים והבזבזניים הפכו לסמל של צרכנות חסרת-אחריות וראוותנית הפוגעת בסביבה, במיוחד בשוק האמריקני הגדול והחשוב. המשבר הכלכלי האדירשל 2008, שארה"ב טרם התאוששה ממנו, הוסיף עוד מסמרים לארון. במסגרת תהליך פשיטת הרגל והארגון מחדש של GM סומן מותג האמר, יחד עם פונטיאק, סאטורן וסאאב, למכירת-חיסול. עכשיו אנו מתבשרים כי האמר יצטרף לפונטיאק וסאטורן שכבר אינם, וסאאב הוא המותג היחיד שינצל.