אודי חושפת את ה-A1 הקטנה שלה, זמן קצר לפני החשיפה המלאה והפומבית המיועדת להתרחש מעל לבימות תערוכת הרכב של ז'נבה, בתחילת מרץ. לראשונה מאז האודי 50, אותה "פולו יוקרתית" מלפני למעלה מ-30 שנה, נוכל שוב לראות מכונית באמת קטנה מבית אודי, וזאת לאחר שנים של הבטחות, שמועות והדלפות. ה-A1 בהחלט ראויה להיכנס לקטגורית המיני עם אורך כללי של 3.95 מ' (1.74 מ' בנתון הרוחב ו-1.42 מ' בנתון הגובה) ועם מידת בסיס גלגלים של 2.47 מ'. למעשה, לטענת אודי, ה-A1 עומדת להיות רכב הפרימיום הראשון שייכנס לקטגורית המיני.

מבחינה עיצובית אודי הלכו על קווים ספורטיביים ורעננים, הן בעיצוב החיצוני והן בעיצוב הפנימי, כשהרעיון הכללי הוא ליצור רכב המציע סביבה צעירה ועירונית ועדיין לשמר את אותם המאפיינים המייחדים דגמי אודי, כמו למשל תאורת ה-LED בחזית שמגיעה כסטנדרט (פנסי קסנון כאופציה). המרחב הפנימי ב-A1 מציע מקום לארבעה אנשים כאשר בין שני היושבים מאחור קיים מתקן לכוסות ...שבא על חשבון המושב החמישי (לפחות כפי שנראה בתמונות הרשמיות שפורסמו היום, ראו גלריה מלאה משמאל). אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר להגנת הנוסעים. נפח תא המטען עומד על 267 ליטר, או 920 ליטר כאשר צמד המושבים האחוריים מקופלים. מערכות הרכב (מחשב הדרך והסאונד) ניתנות לשליטה ישירות מגלגל ההגה מצופה העור (שבדומה לו גם בלם היד ומוט ההילוכים עטויים עור) והתאורה הפנימית מגיעה עם טכנולוגית LED מלאה. בתחום המדיה מציעה אודי כבר בגרסת הבסיס מערכת סאונד איכותית בעלת ארבעה רמקולים מבית BOSE ובגרסה המאובזרת יותר תקבלו גם מסך 6.5 אינץ' חיבור ל-SD ונגן חיצוני, כונן קשיח בנפח 60 ג'יגה, DVD, תמיכה בממשק בלוט'ות, שישה רמקולים, ומערכת ניווט לוויני.

עם ה-A1 תוצענה 4 יחידות הנעה שונות (שני מנועי בנזין ושני דיזל) כאשר כולם מגיעים מוגדשים ומציעים טווח הספקים שנע בין 86 כ"ס ל- 122 כ"ס. בגרסת ה-122 כ"ס ידרשו רק 9.2 שניות כדי להגיע ל-100 קמ"ש (9.1 בידני) ועם זאת צריכת הדלק עומדת על כ-18.5 ק"מ עבור כל ליטר בנזין. לעומת זאת, בגרסת הדיזל החלשה מבין השתיים (90 כ"ס לעומת 105) תירשם פליטת של 99 גרם CO2 עבור כל ק"מ, וצריכת דלק ממוצעת של 26 ק"מ לליטר! עם אותו המנוע תוכל להגיע ה-A1 מ-0 ל-100 ב-12.2 שניות. כל הגרסאות תגענה עם מערכת START-STOP שתורמת לחסכון ויוצעו עם תיבה ידנית בעלת חמישה הילוכים או "S TRONIC" בעלת שבעה הילוכים וכפולת מצמדים.

האודי A1 אמורה להתחיל להימכר כבר בקיץ הקרוב והמחיר עבור הקטנה היוקרתית באירופה יהיה כ-16,000 יורו (לצורך השוואה המחיר עבור ה-A3 הבסיסית עומד על קצת פחות מ-21,000 יורו).