השקת הפריוס הנוכחית בתערוכת דטרויט 2009. היום כנראה לא נראה חיוכים בטויוטהפתגם רב-שימושים באנגלית אומר It never rains, it pours. בעברית זה יוצא בערך "כשכבר יורד גשם, זה מבול". טויוטה חווה על בשרה את העקרון הזה בימים אלה, ובצורה מאד כואבת. ממש בימים בהם מנסה טויוטה להלחם במכה התדמיתית בשל צרות-המצערת (כולל קריאת תיקון גם כאן בישראל) צצה לה בעיה חדשה, ממש לא קשורה אמנם אבל שוב יש קשר לאחת הדוושות ושוב מדובר בבעיה בטיחותית. לרשויות הבטיחות בארה"ב וביפן הגיעו תלונות על בעיות בלימה – ודווקא בדור החדש של מכונית-דגל של טויוטה ברחבי העולם: הפריוס, שעד עתה יצאה נקיה מפרשת "טויוטהגייט" הנוכחית.

הבעיה באה לידי ביטוי בתחושה שהבלמים אינם עוצרים, בתנאים מסוימים – כשהכביש חלק או משובש, מצבים בהם מערכת ה-ABS נכנסת לפעולה. שורש הבעיה הוא בשילוב הלא-פשוט בין מערכת הבלימה הרנגרטיבית של הטויוטה לבין מערכת ה-ABS. בטויוטה פריוס, כמו בכל מכונית היברידית, חלק מאנרגיית הבלימה משמש לטעינת המצברים והמשמעות היא שפעולת הטעינה מהווה חלק מהבלימה. בעיית תוכנה גורמת להשהייה מסוימת בפעולת הבלימה כאשר ה-ABS נכנס לפעולה, ויוצרת תחושה רגעית כאילו המכונית אינה עוצרת. לא נעים. המשך לחיצה על הדוושה יביא לעצירת המכונית, ללא ספק – אבל שוב, מדובר בבעיה בטיחותית והרשויות בארה"ב וביפן שוקלות לדרוש מטויוטה להוציא קריאת תיקון למכונית. מקורות ברשת טוענים כי טויוטה למעשה כבר החליטה על ביצוע קריאת תיקון כזו. בשלב זה, יש לציין, לא צצו בעיות כלשהן בשוק האירופי – אבל אם תצא קריאת תיקון סביר להניח שהיא תיושם לכל המכוניות בשוק העולמי. בכל זאת מדובר במערכת הבטיחותית החשובה ביותר במכונית.

הענין הוא שגם כאן, ככל הנראה, שגתה טויוטה בטיפול לקוי בבעיה. דיווחים על בעיות בלימה בדור החדש של הפריוס – שיצא לשוק ב-2009 – החלו להופיע כבר ביולי; בשלב מסוים טויוטה עדכנה את תוכנת השליטה על מערכת הבלימה במכוניות חדשות היורדות מפס הייצור, אך לא עדכנה את הלקוחות הקיימים ולא נקטה בצעדים לתיקון הליקוי במכוניות שכבר נעו על הכבישים.