מאזדה הודיעה אתמול על תחילת השיווק ביפן של המאזדה אטנזה (Atenza) מתוחת הפנים ביפן, הידועה בשמה מאזדה 6 בשאר העולם. מאזדה 6 המעודכנת תערוך את הופעת הבכורה שלה מחוץ ליפן בעוד מספר שבועות, במסגרת תערוכת ז'נבה.

השוני העיקרי והבולט ביותר הוא החזית המעודכנת שקיבלה המאזדה 6, עם פס הרוחב בתוכו משולב הלוגו הגדול והבולט יותר בתוך ה'גריל', ויחידת הפגוש/כונס התחתון החדשה לגמרי. בכך מיישרת המאזדה 6 קו עם עיצוב החזית המעודכן של החברה. פנסי החזית שומרים אמנם על תצורת ה"עין המלוכסנת" אך לדברי מאזדה הנם חדשים לגמרי. אותו הדין גם לגבי הפנסים מאחור, שאמורים גם לספק תאורה יעילה מעד כה.
מאזדה 6 מתוחת הפנים תוצע גם – כאופציה – עם תאורה קדמית "עוקבת פניה" ומערכת עזר לזינוק בעליה. עדכון קטן נוסף עליו מדווחים במאזדה מתייחס למערכת האוורור של הבלמים הקדמיים – הכונס והתעלות – האמורה להציע קירור יעיל יותר של הבלמים בתנאי עומס.

גם בפנים השינויים מינוריים ומתמקדים בעיקר בשימוש בחומרי ציפוי ודיפון שונים ואל רשימת הזוטות נוסיף גם היצע חישוקים חדש.

באגף המנועים קיבלו מנועי ה-1.8 (120 כוח-סוס) וה-2.5 ליטר (170 כוח-סוס) טיפול מעמיק בעיקר לשיפור פליטת המזהמים ולחיסכון רב יותר. מנוע ה-2.0 ליטר – החשוב והרלוונטי יותר עבורנו – הנו חדש לגמרי; לדברי מאזדה יחליף מנוע זה, המכונה MZR 2.0L DISI והמצויד בהזרקה ישירה את מנוע ה-2.0 ליטר הנוכחי, כאשר בהשוואה לזה האחרון, המציע 147 כוח-סוס יוצע החדש עם 155 כוח-סוס. מעבר להצהרת היצרן על יעילות גבוהה יותר של המנוע החדש, המובילה לחיסכון בדלק ולפליטה מופחתת של CO2 (טרם נמסרו נתונים) עודכן וכוייל גם הגיר האוטומטי עם ה-5 מהירויות ששידוכו למנוע ה-2.0 ליטר החדש אמור לתרום עוד ליעילות ולחיסכון.
חובבי גרסאות הדיזל – לא רלוונטי בישראל – יוכלו לבחור בין 3 רמות הספק של מנוע ה-2.2 ליטר, בין 129, 163 או 180 כוח-סוס. נכון, עד להשקת גרסה מעודכנת של ה-MPS הקרבית המאזדה 6 החזקה ביותר תהיה דיזל...