S-מקס. השינויים העיקריים לא נראים...
דגמי 2010 של הפורד S-מקס והפורד גאלקסי זוכים למתיחת פנים, שבאה לידי ביטוי בחרטום מעוצב מחדש – כרגיל וכמקובל – אבל מלווה גם בחידושים מכניים משמעותיים. פורד לא הסתפקה במראה חדש מלפנים עם הוספת פנסי LED אופנתיים, גריל שונה וכן הלאה: מנוע בנזין חדש לגמרי ותיבת מצמד-כפול מקפיצים את המיניוואנים הללו מדרגה משמעותית.
המנוע הוא ממשפחת ה-Ecoboost החדשה, בנפח 2.0 ל' עם טורבו בלחץ נמוך המפיק 203 כ"ס – למעלה מ-25% יותר ממנוע ה-2.3 ל' האטמוספירי הנוכחי. למרות זאת פליטת CO2 קוצצה ב-19% ועומדת על 189 גרם/ק"מ בלבד, כאשר כאן גם עוזרת תיבת ההילוכים החדשה. מדובר כאמור בתיבת המצמד-הכפול הרובוטית של פורד, המכונה Powershift ואשר כבר מוצעת בדגמי פוקוס ו-C-מקס הנוכחיים באירופה – אבל שם רק עם מנוע דיזל. תיבה זו מוצעת כסטנדרד עם המנוע המוגדש החדש.
גם בתחום הדיזל יש חידושים, עם שלוש גרסאות-הספק למנוע ה-2.0 ל' TDCi – החל מ-115 כ"ס, דרך 140 ועד 163 כ"ס. בשתי הגרסאות החזקות מוצעת תיבת ה-Powershift כאופציה.
מתיחת פנים למיניוואנים של פורד
צילום: מנהל
שני המיניוואנים זוכים גם לתוספות בתחום מערכות העזר, אשר כוללות מעתה גם מערכת התראה לשטח מת, Blind Spot Information System, ומגביל מהירות (אשר עוזר מאד בשיפור הציון ב-NCAP...). חלו גם שיפורים בבקרת האקלים, ואת שני המיניוואנים אפשר לקבל עם כניסהת Keyless לרכב.