נדנדת הנצחונות בין חבורת פולקסווגן לבין סטפן פטרהנסל נמשכת. הפעם היה זה תורו של נאסר אל-עטיה לנצח (בפעם השלישית השנה) בסטייג' קצר יחסית, שקוצר בכמחצית מהתכנון המקורי ל-170 ק"מ בלבד, לאחר שמארגני הראלי נאלצו לדחות את הזינוק בגלל ערפל כבד. אל עטיה צימצם את הפער בינו לבין קרלוס סיינז – שסיים שני בסטייג' – לפחות מ-10 דקות. עם חמישה סטייג'ים עד לסיום, יש לאל-עטיה סיכוי אמיתי לגבור על חברו לקבוצה.
היה זה יום מוצלח מאד לפולקסווגן, שהצליחה לגרוף את שלושת המקומות הראשונים כאשר דה-ויליירס מסיים שלישי. נציג ב.מ.וו היותר מהיר היה לשם שינוי גרלן שישרי, שסיים רביעי בעוד פטרהנסל מסתפק הפעם במקום השישי אחרי שנתקע בדיונה ואיבד כעשר דקות. לאוניד נוביצקי, החבר השלישי בקבוצת X-רייד, סיים שמיני. תוצאתו של דה-ויליירס עזרה לו להתקדם ולטפס עוד במעלה הדירוג – הוא כבר שביעי בטבלה המצטברת.
המאוכזב הגדול של של היום היה קז'ישטוף הולובצ'יץ' הפולני המצויין, שהיה מדורג שישי לפני הזינוק לסטייג' אך שבר סרן אחורי בטנדר ניסאן שלו. הולובצ'יץ' נאלץ לפרוש ככל הנראה ובכל מקרה כבר לא ישחזר את הישגו המצויין מהשנה שעברה, כאשר סיים חמישי.
בקטגוריית המשאיות לא הצליח ולדימיר צ'אגין לנצל את תוצאתו הבינונית-יחסית של פטרהנסל ולקחת לידיו את שיא נצחונות הסטייג' בדאקאר, לאחר שנכנע – רק בפעם השניה השנה! – והותיר את המקום הראשון לחברו לקבוצת קאמאז, קאבירוב.
הסטייג' העשירי המתקיים היום יכלול שוב ספיישל קצר יחסית של 238 ק"מ, מתוך אורך כללי של 586 ק"מ.

דירוג מצטבר (סטייג' 9 מ-14)
1. סיינז (פולקסווגן), 33:33:40 ש'
2. אל-עטיה (פולקסווגן), 8:26+ ד'
3. מילר (פולקסווגן), 27:17+ ד'
4. פטרהנסל (ב.מ.וו), 2:13:52+ ש'
5. שישרי (ב.מ.וו), 2:28:27+ ש'