יותר משנתיים עברו מאז נראתה ה-CR-Z לראשונה בגרסת קונספט, בתערוכת טוקיו 2007. למעשה שורשיה נעוצים במכוניות קונספט מוקדמות יותר, "מכונית ספורט היברידית קטנה" שהוצגה בתערוכת ז'נבה 2007 ולפניה ה-Remix מ-2006. עכשיו, אחרי המתנה ארוכה כל כך, מגיע סוף סוף תורה של הגרסה הסדרתית. המאפיינים העיקריים: ה-CR-Z היא קופה 2+2 קטנה, מכונית הספורט ההיברידית הראשונה בעולם שהיא גם ההיברידית הראשונה עם תיבת 6 הילוכים ידנית (יש!). את ההנעה מספק מנוע בנזין 1.5 ל' שעזר במנוע חשמלי צנוע – כמקובל במכוניות הונדה היברידיות – המסתפק ב-14 כ"ס (בדיוק כמו באינסייט, למשל) אבל עם מומנט מרבי של כ-8 קג"מ שמתקבלים כבר מאפס סל"ד. ההספק המרבי המשולב הוא 124 כ"ס, עם מומנט מרבי של כ-18 קג"מ – כמו מנוע ה-1.8 ל' של הונדה המשמש את הסיוויק, אבל בסל"ד נמוך במיוחד של 1,500 בלבד. הונדה לא פרסמה נתוני ביצועים אבל כן מצהירה על צריכת דלק מרשימה של 20 ק"מ/ל', ופליטת CO2 של 117 גרם/ק"מ בלבד.
בצד העיצובי ה-CR-Z מצליחה להזכיר את ה-CR-X משנות ה-80, הקופה הקטנה הקודמת של הונדה. אבל היא יצור מעט מוזר, לטעמנו – החלקים השונים לא ממש מתחברים זה לזה ולא יוצרים מראה כללי נעים לעין. נציין זו ההונדה הראשונה שזוכה לקבל את האופנה האחרונה של עולם הרכב, פנסי LED קבועים כחלק מהתאורה הקדמית.
ה-CR-Z יושבת על בסיס גלגלים קצר של 2.435 מ' ואורכה הכללי רק 4.08 מ' – בשני המקרים משמעותית פחות מפולקסווגן שירוקו, למשל, או מהאינסייט, ההיברידית המשפחתית-קומקפטית של הונדה. עם זאת היא גם שוקלת 44 ק"ג פחות מהאינסייט, דהיינו כ-1,160 ק"ג בלבד.
שיווקה של ה-CR-Z יחל באירופה בקיץ הקרוב.