מארק מילר (צילום מהיום הרביעי)רק שליש מראלי דאקאר מאחורינו – והאיום של קבוצת ב.מ.וו/X-רייד הולך ומתפוגג. הפעם היה זה תורו של מלך הדאקאר ומוביל הראלי, פטרהנסל, לספוג תקלה ולאבד זמן רב: גל ההינע לסרן האחורי נשבר. פטרהנסל ונווטו ז'ן-פול קוטרה לא הרימו ידיים, והצליחו בכשרון רב לאלתר תיקון כדי שיוכלו להמשיך בדרכם – עם הנעה קדמית בלבד! הם זחלו כך לסוף הסטייג' היומי הארוך (483 ק"מ מדודים, הספיישל השני באורכו בראלי), איבדו יותר משעתיים, הדרדרו מטה בדירוג ואיבדו כל סיכוי ריאלי לנצח בראלי. אבל הצוות מדורג עדיין במקום העשירי הכללי וימשיך להתחרות בדאקאר, כך שאנו בהחלט צפויים לראות את פטרהנסל מנצח סטייג'ים ומטפס בדירוג – אם לא יתרחשו עוד תקלות, כמובן.
לאחר ההתפוררות של קבוצת X-רייד, האיום הרציני היחידי על ההגמוניה של פולקסווגן מגיע בינתיים מצידו של רובי גורדון האמריקני, שאמנם מפגר בשעה תמימה אחרי המוביל בדירוג הכללי, אך ממוקם רביעי בדירוג – וחושב כי הוא בעל סיכויים אמיתיים לנצל כל תקלה של המובילים. אתמול היה גורדון לא פחות מספקטקולרי בצילומי-אוויר של הקטעים המהירים כשהמיתלים ארוכי-המהלך של הפרו-טראק האימתני מאפשרים מהירויות דמיוניות. אבל גורדון איבד כשש דקות בשל טעויות ניווט ותקלה טכנית שולית, וזה הספיק כדי להוריד אותו למקום הרביעי בסטייג' בפיגור של כארבע דקות אחרי המנצח.
והמנצח היה מארק מילר, נהגה השקט אך העקבי להדהים של פולקסווגן. זהו נצחון-הסטייג' הראשון בדאקאר בקריירה של מילר, והוא הסביר אתמול את הסוד להצלחתו: הוא נוהג תוך שמירה על המכונית, לא לוחץ עד הסוף, לא רק כדי למנוע טעויות-נהיגה או תקלות טכניות אלא גם כדי להקל את החיים לצוות המכונאים שלו. "הראלי קשה מאד גם עבורם, והעייפות מצטברת", הוא הסביר. "ככל שאקל עליהם עכשיו הם יעשו עבודה טובה יותר וישמרו לי על המכונית". גישה מענינת בהחלט.
קרלוס סיינז סיים אתמול שני והוא עבר להוביל את הראלי בעקבות ביש-המזל של פטרהנסל. נאסר אל עטייה פיגר אחריו רק במעט והשלים שלישיית פולקסווגן בפודיום היומי. בדירוג הכללי אל-עטייה שני ומילר שלישי, כשפחות מ-10 דקות מפרידות ביניהם. גורדון רביעי כאמור, גם אם בפער הרבה יותר משמעותי. גרלן שישרי נותר אתמול נהג ב.מ.וו היחיד בעשיריה הראשונה כאשר סיים שישי, והוא שמיני בדירוג הכללי; ואילו ז'ינייל דה-ויליירס, מנצח הדאקאר מהשנה שעברה, איבד עוד זמן רב לאחר נזק שנגרם לגלגל קדמי בשל פגיעה בחריץ אלכסוני. בהמשך גם נתקע מאחורי אחת המשאיות מבלי יכולת לעקוף, וספג שני פנצ'רים – ובסך הכל איבד כמעט שעה לעומת המובילים. בשלב הזה הוא משמש בתפקיד של נהג סיוע כדי לעזור לשלושת צוותי פולקסווגן המובילים בראלי.
עוד שם שפרש הוא אלפי קוקס, האופנוען הקשוח שעבר להתחרות במכוניות והחזיק במקום החמישי עד אתמול. נפילה ממדרגה לא צפויה גרמה לנזק בלתי ניתן לתיקון לבלוק המנוע והדרום-אפריקני החביב נאלץ לפרוש.
היום יוצאים מתחרי הדאקאר לסטייג' באורך כולל של 598 ק"מ, מתוכם 418 ק"מ של ספיישל מדוד.

דירוג מצטבר – סטייג' 5 מ-14
1. קרלוס סיינז (פולקסווגן)
2. נאסר אל-עטיה (פולקסווגן), 4:37+ ד'
3. מארק מילר (פולקסווגן), 9:39+ ד'
4. רובי גורדון (האמר), 59:55+ ד'
5. קז'ישטוף הולובצ'יץ' (ניסאן), 1.16:16+ ש'