יציאה לדרך בבואנוס-איירס. הקהל אוהד. בינתייםראלי דאקאר 2010, השני הנערך בדרום-אמריקה, זינק לדרכו ביום ו' מבואנוס-איירס שבארגנטינה לעיני קהל עצום ואוהד. אבל לא היתה זו התחלה משמחת: למחרת היום, במהלך ה"ספיישל" הראשון, פגע אחד המתחרים בקבוצת צופים לאחר שירד מהמסלול – ואחת הצופות נהרגה.
גם בהיבט הספורטיבי לא היתה זו פתיחה מעודדת במיוחד: עוד לפני שהמתחרים נכנסו לקצב נאלצו המארגנים לקצר את של הסטייג' הראשון, מ-251 ל-199 ק"מ, בשל שטפונות שגרמו לחלק ממעברי-הנהרות להפוך לבלתי עבירים.
תוצאות הסטייג' הראשון מראות כי התחזית לדו-קרב בין קבוצת ב.מ.וו/X-רייד לקבוצת פולקסווגן מתממשת. נהגי שתי הקבוצות הללו תפסו את 5 המקומות הראשונים. "נאני" רומה הביא את הנצחון בסטייג'-הבכורה לב.מ.וו, לפני סיינז (פולקסווגן), פטרהנסל (ב.מ.וו), אל-עטיה (פולקסווגן) ודה-ויליירס, מנצח השנה שעברה (פולקסווגן). רובי גורדון ב"האמר" התברג למקום השישי לפני הולובצ'יץ' הפולני – השניים היחידים בעשיריה הראשונה שאינם נמנים על הקבוצות הרשמיות. למרות הנצחון, קבוצת X-רייד ספגה אכזבה ראשונה כאשר גרלן שישרי איבד זמן רב עת נתקע באמצע הסטייג' עם תקלת חשמל, וסופו של דבר סיים כשעה אחרי המובילים.

הסטייג' השני שנערך היום יכלול – אם לא יהיו עוד שינויים – 687 ק"מ בסך הכל מתוכם 355 ק"מ "ספיישל" (לאופנועים וטרקטורונים המסלול יהיה קצר בכ-50 ק"מ).