לעולם אין לדעת מה תהיה ההפתעה הבאה מצד רינספיד, הסדנה השוויצרית האקסצנטרית שהביאה לנו במרוצת השנים כמה מכוניות-קונספט משוגעות במיוחד. הפעם אנו מתבשרים על מכונית-קונספט עירונית קטנה העונה לכינוי "UC?" – כן, כולל סימן השאלה. ראשי התיבות מייצגים Urban Commuter, דהיינו אמצעי ניוד יומיומי לסביבה אורבנית, אבל אפשר לקרוא זאת גם כ-You See?" – רואים? "מכונית, רכבת והאינטרנט יוצרות סימביוזה לקראת תערוכת ז'נבה 2010", אומרת ההודעה הרשמית. מדובר ברכב זעיר-ממדים שאורכו 2.50 מ' ויש בו מקום ל-2 נוסעים – וכן, אם זה נשמע לכם מוכר הרי שאלו בדיוק הנתונים של הסמארט המקורית. מה שלא נכון לגבי התפעול, שיתבצע באמצעות ג'ויסטיק. ההנעה תהיה חשמלית, כאשר ההספק לא נמסר אבל המומנט – כן: כ-12.5 קג"מ. המהירות המרבית, 110 קמ"ש, מספיקה בהחלט לשימושים עירוניים. טווח הנסיעה הוא 120 ק"מ בין טעינה לטעינה.
ואיפה, אתם שואלים, נכנסת הרכבת לענין? ובכן רינספיד מדברת על מערכת מתקדמת להובלה על קרונות רכבת שיאפשרו לכסות מרחקים גדולים עם המכונית בנוחות ובשקט, ואז לפרוק אותה שוב ביעד העירוני אליו חפצים להגיע. כל עמדת-הובלה כזו תכלול אפשרות לטעינת המצברים, ותהיה ניתנת להזמנה מוקדמת דרך האינטרנט.
רינספיד טוענת כי ההיבט החשוב ביותר של ה-UC? הוא כי קיימת בהחלט אפשרות לייצור שלה. הקונספט נבנה תוך מחשבה על ייצור סדרתי בכמויות גדולות על-ידי יצרני הרכב הקיימים – ורינספיד מספרת כי שיחות "אינטנסיביות" עם גורמים כאלו כבר החלו.
את ה-UC? ניתן יהיה לראות, כאמור, בתערוכת ז'נבה במרץ 2010.