הפיילוט של משרד התחבורה יוצא לדרך. ממחר (שלישי) תיאסר בשעות הבוקר נסיעת משאיות וכלי רכב כבדים במספר כבישים באזור מודיעין וירושלים. מדובר בכביש מס' 1 – בקטע שבין שער הגיא לירושלים, כביש מס' 3 – בקטע שבין מחלף לטרון ומודיעין, כביש 431 – בקטע שבין מחלף ענבה ומודיעין וכביש 375 (המוביל לצור הדסה).

כפי שסיפרנו לכם בעבר, סגירת הכבישים לתנועת משאיות וכלי רכב מעל 12 טון בין השעות 06:30 ועד 09:30 היא חלק מפרויקט ניסיוני עליו הוחלט במשרד התחבורה. לטענת אנשי המשרד, בדיקות וניתוחי תנועה מקצועיים שנעשו בעבר בכביש מס' 1 מורים כי משאיות וכלי רכב כבדים גורמים להאטה ניכרת בתנועה בדרך לבירה. לדבריהם, במטרה להפחית את גודש התנועה בכבישים ובכדי לצמצם את זיהום האוויר וצריכת הדלק של כלי הרכב, הוחלט על פיילוט ניסיוני שימשך 6 חודשים.
לאורך תקופה זו נהגי כלי הרכב הכבדים יופנו לחניון הנמצא באתר יד לשריון בלטרון או לדרכים חלופיות כמו כביש 443. אגב, בכדי לא "לעצור" את זרימת התנועה בכביש 443 הוצבו לאחרונה באזור תמרורים האוסרים על משאיות לעקוף כלי רכב אחרים – במשך כל שעות היום.

ממשרד התחבורה נמסר כי הקנס על אי ציות לתקנה החדשה עומד על 500 שקלים בתוספת 6 נקודות חובה. עוד נמסר כי צוותים של המשרד, משטרת התנועה, המשרד להגנת הסביבה והחברה הלאומית לדרכים ילוו את הפיילוט לכל אורכו ויבחנו את השפעתו מידי יום על גודש התנועה.