המעצב התעשייתי אדווין קונאן, בוגר אוניברסיטת RMIT במלבורן שבאוסטרליה, הוא שאחראי לעיצוב המגניב והמקורי שאתם רואים כאן: אודי-עתיד חשמלית ירוקה העונה לשם אוואטאר (Avatar). העיצוב אמור לשאוב השראה ממכוניות המירוץ המיתולוגיות של אוטו-יוניון משנות ה-30, הטייפ C סטרימליינר שקבעו שיאי מהירות עולמיים בידי ברנד רוזמייר האגדי לא פחות.
משקל קליל של 800 ק"ג בלבד מושג בזכות תכנון מינימליסטי ושימוש, כמובן, בחומרים אקזוטיים. ההנעה מתבצעת דרך ארבעה מנועים חשמליים בטבורי הגלגלים, כל אחד בהספק של 100 קילוואט – 136 כ"ס, ויחד 544 כ"ס. כנראה שבעתיד אפשר יהיה לייצר מנועים בעלי תפוקה כזו שיהיו מספיק קטנים וקלים, כי הם אמורים לשכון ביחידות קומפקטיות הכוללות גם את רכיבי המיתלים והבלמים. הביצועים המוצהרים? 0 ל-100 ב-2.9 שניות ומהירות מרבית של 360 קמ"ש. נו שויין.
המושבים מסודרים בתצורה שתהיה מוכרת לאוהדי מקלארן F1: מושב נהג מרכזי ושני מושבי נוסעים משני עבריו ומאחור. חלקי המרכב החיצוני גמישים כדי לאפשר לגלגלים להסתובב ימינה-שמאלה (גם האחוריים, אגב, להם זווית היגוי של עד 10 מעלות).
אודי אוואטאר: עתידנות אקזוטית וירוקה
צילום: מנהל
הגישה למכונית מתבצעת לא דרך דלתות, אלא באמצעות פתיחת החופות השקופות. הקדמית הגדולה נפתחת לפנים, יחד עם ההגה והקונסולה; הצידיות הקטנות נפתחות לאחור. פנל נשלף בצידו של הרכב משמש כמדרגה להקלת הכניסה.
האוואטאר איננה קטנה במיוחד: בסיס הגלגלים הוא לא פחות מ-3.05 מ', האורך הכללי הוא 4.48 מ' והרוחב – 1.90 מ'. הגובה, לעומת זאת, הוא רק 1.06 מ'.