מרצדס חוזרת לפורמולה 1, הפעם כקבוצהעונת 2009 בפורמולה 1 היתה אחת המפתיעות ביותר בעידן המודרני, והסתיימה בשליטת קבוצה שרק לפני שנה למעשה לא היתה קיימת. רוס ברון (Ross Brawn), מי שהיה המנהל של קבוצת הונדה, ביצע מהלך-מהפך מדהים: אחרי שהונדה הודיעה על פרישתה מפורמולה 1 בסוף עונת 2008, רכש ברון את הקבוצה תמורת סכום סמלי של לירה-שטרלינג אחת. איש לא נתן לו סיכויים, וגם ספונסורים הושגו ברגע האחרון. אבל לברון היה מידע פנימי שערכו לא יסולא בפז: הוא ידע שהונדה השקיעה קרוב לרבע מיליארד דולר בפיתוח מכונית חדשה ל-2009.
התוצאות היכו את עולם הפורמולה 1 בתדהמה. קבוצת ברון GP – בשמה החדש – ניצחה ב-6 מתוןך 7 המירוצים הראשונים של העונה, כולם בידיו של ג'נסון באטון. בשאר מירוצי העונה באטון לא שב לנצח, אבל שותפו לקבוצה רובנס באריקלו – ותיק הנהגים, ואשר הכל כבר מיהרו להספיד את הקרירה שלו – נטל את השרביט והוסיף עוד שני נצחונות במחצית השניה של העונה. יחד נטלו את השניים את אליפות הקבוצות, כאשר באטון זוכה בתואר הנהגים הנכסף ובאריקלו מסיים שלישי בדירוג העונתי.
אבל לקראת 2010 מצא עצמו ברון בבעיה – של כסף. לעונת 2009 הוא הגיע עם מכונית מושקעת ומוכנה היטב, אבל עכשיו צריך להכין מכונית לעונה הבעיה וזה כבר סיפור יקר. הבעיה הוחרפה לאחר שהמממנת העיקרית של 2009, חברת וירג'ין של המיליארדר ההרפתקן ריצ'רד ברנסון, עזבה את ברון GP והעבירה את תמיכתה לאחת הקבוצות החדשות שיצטרפו לסבב ב-2010.
וכאן נכנסת מרצדס לתמונה. מי שהיתה השותפה של מקלארן במשך שנים רבות הודיעה בשבוע שעבר כי היא מוכרת את חלקה – 40% – לשותפיה בקבוצת מקלארן (רון דניס ושני אנשי עסקים מסעודיה ובחריין). אבל מרצדס לא נוטשת את עולם הפורמולה 1 – רחוק מכך: היא תמשיך לספק מנועים למקלארן, ומה שהרבה יותר משמעותי – קבוצת ברון GP עטורת-ההישגים תהפוך בעונה הבאה לקבוצת מרצדס. רוס ברון מכר 75% מבעלותו בקבוצה – 45% למרצדס, ו-30% לקבוצת ההשקעות אאבאר מאבו-דאבי (אשר שותפה בין היתר בכ-9% בקבוצת דיימלר – ובאופן אירוני, שותפה גם עם ריצ'רד ברנסון במיזם תיירות-החלל "וירג'ין גאלקטיק"). היקף העסקה לא פורסם אך נאמד ב-75 מיליון ליש"ט. נקרא לזה 120 מיליון דולר.
צעד זה של מרצדס מפתיע בין היתר כי ברון GP איבדה את צמד נהיגה המצטיינים. ג'נסון באטון, האלוף הטרי, עזב את הקבוצה והצטרף למקלארן, שם הוא יוצר דרים-טים בריטי יחד עם לואיס המילטון, אלוף 2008. בריקלו מצידו עזב לקבוצת וויליאמס. את המקומות הפנויים בקבוצת ברון GP/מרצדס ימלא ככל הנראה צוות גרמני, בהרכב של ניק היידפלד וניקו רוזברג.
וזה רק חלק ממשחק כסאות-מוזיקליים אינטנסיבי שמתרחש בין קבוצות הפורמולה 1. כך למשל החליט קימי רייקונן, אלוף 2007, לקחת שנת חופש לאחר שלא מצא לעצמו מקום ראוי (דהיינו – שמשלם מספיק) ל-2010. את מקומו המבוקש בקבוצת פרארי יתפוס אלוף-עבר אחר, פרננדו אלונסו, שעזב את רנו.
יחד עם שלוש קבוצות חדשות לעונה הבאה ולאחר פרישת ב.מ.וו וטויוטה, אנו צפויים לעולם פורמולה 1 ששינה את פניו באופן משמעותי – ולעונת 2010 מסקרנת במיוחד.