אפשר לסמוך על מחלקת האופנועים של ב.מ.וו שתחשוב מחוץ לקופסה. ראו את האופנוע המופיע כאן. במבט ראשון קשה להבחין בכך, אבל אם תספרו את מספר הצילינדרים במנוע תגלו שיש לא פחות משישה מהם. אופנועים בעלי שישה צילינדרים הינם ענין נדיר מאד: למעשה, היחיד בייצור סדרתי כיום הוא ההונדה גולד ווינג הענק, אשר מצוייד במנוע בוקסר (שטוח) משושה-בוכנות. בהיסטוריה של האופנוע אפשר למנות על אצבעות יד אחת את האופנועים הסדרתיים שהיו בעלי שישה צילינדרים: הראשון בהם היה דווקא ה-SEI של בנלי מאמצע שנות ה-70, וקצת אחריו באו ה-CBX של הונדה וה-KZ1300 של קאוואסאקי.
6 על 2 (וידאו)
צילום: מנהל
בנלי SEI, הראשון עם שישיה בייצור סדרתי

ועכשיו מצטרפת ב.מ.וו לרשימה המצומצמת. האופנוע שכאן, העונה לכינוי המובן-מאליו "קונספט 6", מצויד במנוע שישה-צילינדרים רוחבי בנפח 1.6 ל', כאשר הצילינדרים מוטים לפנים בזוית של 55% – מבנה המוכר היטב מדגמי ה-K של החברה, שהם בעלי מנועי 4 צילינדרים שוכבים לפנים באותה זוית. סידור הצילינדרים זה בצד זה הוא עסק בעייתי באופנועים בשל ממד הרוחב, אבל ב.מ.וו התגברה על כך באמצעות צמצום המרחק בין הצילינדרים למינימום ושימוש במהלך בוכנה ארוך יחסית, והקטנת הקדח. התוצאה היא מנוע צר ב-10 ס"מ מכל מנוע 6-צילידנרים רוחבי קודם באופנועים.
הקונספט 6 הוא אופנוע ספורטיבי בסגנון קפה-רייסר, בדומה ל-K1300 הנוכחי של ב.מ.וו – אבל המנוע הזה מיועד, לפחות בשלב ראשון, ליעודים אחרים. הופעתו הראשונה בייצור סררתי תהיה באופנוע תיור גדול ומפואר. מדוע, בעצם, לבחור בשישה צילינדרים? בגלל אלמנט הייחוד והאקזוטיקה, יש להניח, וגם כי ב.מ.וו מזוהה עם מנועי 6-צילינדרים טוריים. אך מעבר לכך טוענת ב.מ.וו כי אפשר עם מנוע זה להגיע לשילוב הספק כמו במנועי ה-1300 הנוכחיים, אך משמעותית יותר מומנט מסל"ד נמוך יותר. עוד טוענת ב.מ.וו לצריכת דלק נמוכה יותר ממנוע ארבעה-צילינדרים מקביל "בתנאי שיוט".
אנו מקווים כי נראה את המנוע הזה גם בשימושים מעבר לאופנוע תיור כבד – פשוט כי הוא מגניב. מבחינתנו, אופנוע התצוגה כמות-שהוא יכול להכנס ישר לחניה שלנו, בלי להתקל בהתנגדות אלימה מצדנו...