כלמוביל, יבואנית יונדאי, החלה בשיווק הסנטה פה המחודש. המהדורה המעודכנת של כלי הרכב הוצגה לא מכבר (בתערוכת פרנקפורט שנערכה בספטמבר) וזכתה לשינויים קוסמטיים זניחים למדי, וביניהם: חרטום ואחוריים מעודכנים ותא נוסעים עטוף בחומרים חדשים. העדכון מתחת למכסה המנוע היה מהותי יותר עם הוספת מנוע בנזין ושני מנועי דיזל להיצע.

כפי שסיפרנו לכם בעבר, אלינו מגיע הכביש-שטח הגדול מבית יונדאי עם מנוע הבנזין החדש ואחד ממנועי הדיזל החדשים – הבכיר מבין השניים. באגף הבנזין נמצא את מנוע ה-2.4 ליטר (174 כ"ס) בן ארבעת הצילינדרים שיחליף אצלנו את מנוע ה-V6 בנפח 2.7 ליטר (189 כ"ס). על נחיתות ההספק צפויה לפצות תיבת הילוכים חדשה בעלת 6 הילוכים במקום 5 בדגם המוחלף. לטענת יונדאי המעבר למנוע צנום יותר הפועל יחד עם תיבה מודרנית יותר, אפשר להפחית את צריכת הדלק ל-11.3 ק"מ לליטר ואת פליטת המזהמים ב-20% לכדי כ-210 גרם CO2 /ק"מ.
באגף הדיזל נמצא מנוע באותו נפח כבעבר (2.2 ליטר) שכעת מייצר 197 כ"ס לעומת 150 כ"ס בגרסתו הקודמת. גם במנוע זה טוענים ביונדאי לשיפור בצריכת הדלק כאשר הנתון הרשמי החדש עומד על 15.1 ק"מ לליטר ונתון פליטת המזהמים מורה על 174 גרם CO2/ק"מ לעומת 190 גרם CO2/ק"מ.

גרסת הבנזין כמו גם גרסת הדיזל יוצעו בשתי רמות אבזור – לאקשרי ואקזקיוטיב – כאשר זו האחרונה תוצע גם עם 7 מושבים כאופציה בתוספת תשלום. ההבדל בין רמות האבזור הוא שבלאקשרי תוכלו למצוא בנוסף לבקרת האקלים המפוצלת, מחשב הדרך בקרת השיוט ושאר מותרות, גם מצלמת רוורס המקרינה את הנעשה מאחור על גבי המראה המרכזית, מושב נוסע עם כוון חשמלי, פנסי קסנון ומד לחץ אוויר בצמיגים.
באגף הבטיחות – בכל גרסאות הסנטה פה – תוכלו למצוא מערכת למניעת התהפכות, 6 כריות אוויר, ABS, EBD, מערכת בקרת יציבות ומשענות ראש קדמיות אקטיביות.

המחירים כמעט ולא השתנו, החל מ-220,000 שקלים לגרסת הבנזין הבסיסית בעלת 5 המקומות ועד 260,000 שקלים עבור גרסת הדיזל המאובזרת בתצורת 7 המושבים.